Lönekonsult till KlaraPapper Stockholm
Klara10 Interim AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klara10 Interim AB i Stockholm,
Västerås,
Östersund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-08-18Om tjänstenVälkommen till KlaraPapper!
Vi på KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi cirka 80 medarbetare och vi finns i Stockholm och Östersund. Sedan starten 1998 har Klara Papper vid tre tillfällen utsetts till Gasellföretag. Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande, men det läggs också betoning på eget ansvar, samarbete och konsultmässighet. Känner du igen dig?
I och med hög efterfrågan och en stark position på marknaden söker vi nu en professionell och utåtriktad lönekonsult med goda erfarenheter av gediget lönearbete. I den här rollen kommer du tillhöra affärsområdet Lön och kommer ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegor.
Vi står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer rådgivande kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär. Häng med på resan! KlaraPapper erbjuder en fast anställning med goda förmåner, bra kollegor och en familjär stämning.
Hos oss får du möjligheten att via SRF certifiera dig till auktoriserad lönekonsult.
Dina arbetsuppgifterArbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder.
Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt.
Bakgrund:
Vi söker dig som:
• Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att hantera hela löneprocessen
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön, exempelvis genom YH
• Har goda kunskaper i något av våra system Agda PS, Flex Lön, Flex HRM och/eller HogiaLön Plus
• Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är starkt meriterande om du:
• Har tidigare erfarenhet som lönekonsult inom outsourcing
• Har ett systemintresse och erfarenhet från våra andra löne - eller rapporteringssystem
Som person ser vi att du är:
• Ansvarstagande, nyfiken och har ett genuint intresse för lön
Praktisk information:
Start: Flexibelt, hänsyn till uppsägningstid
Placering: Centrala Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Ekonomi Klarapapper Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig för denna tjänst,
maria.bjurstrom@klarapapper.se.
Om företagetKlaraPapper grundades år 1998 med en idé att hjälpa utländska företag i Sverige att förbättra sin ekonomiska rapportering. Från och med april 2021 ingår KlaraPapper i MPC Holding. Tillsammans med MPC, EkonomiPorten, JL Ekonomi och IT-bolaget Spree bygger vi nu ett gemensamt varumärke - KlaraConsulting. Tillsammans är vi ca 170 duktiga medarbetare som brinner för lön och ekonomi, där kundleverans och medarbetare är i fokus. Nu välkomnar vi dig som vill bidra till att tillsammans med oss fortsätta bygga vårt spännande företag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med provanställning
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKlara10 Interim AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klara10 Interim AB (org.nr 556360-0195),
https://klarapapper.se/ Arbetsplats KlaraPapper
Jobbnummer 5908167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.