Lönekonsult med inriktning mot systemförvaltning

Lidingö stad / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Löneenheten ingår i personalavdelningen på Stadsledningskontoret. Personalavdelningen arbetar på uppdrag av Stadsledningskontoret, stadens förvaltningar och stadens tomtbolag och ger råd, stöd och service. Uppgifterna inom löneenheten omfattar framförallt tolkning och tillämpning av lagar och avtal, systemförvaltning av det personaladministrativa systemet, utveckling och samordning av löneadministrationen, samordning av löneöversyn samt administrering av pensions- och andra trygghetsfrågor.

Vi söker nu en lönekonsult till enheten.

Publiceringsdatum
2017-01-20

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är jämnt fördelade mellan systemförvaltning och löpande daglig administration. 50% av arbetstiden består i att med hjälp av SQL-programmering hämta och modifiera data i personalsystemet Heroma samt att tillsammans med systemförvaltaren planera och genomföra underhåll och utveckling av funktionalitet i personalsystemet. Den resterande arbetstiden består i att arbeta med löpande ärendehantering via supporttelefon och ärendehanteringssystem samt med löpande administrativa rutiner.

Målsättningen är att den anställdes resultat ska leda till minskade ärendevolymer och effektivare administrativa rutiner. Det i sin tur ska frigöra tid för mer systemutvecklande uppgifter, förbättringsarbete m m. Om förutsättningarna uppnås kan tjänsten omvandlas till systemkonsult

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom personal, lön och/eller it, eller med kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har tidigare arbetat med personal- och löneprocesser i ett personaladministrativt IT-verktyg samt med underhåll och utveckling av funktionalitet i detsamma. Du behärskar informationssökning i databaser via SQL. Det är en fördel om du har arbetat i Heroma samt om du har arbetat konsultativt med central personal-/lönesupport. Det är också meriterande med tidigare arbete inom kommunal verksamhet och kunskaper om kommunala kollektivavtal och grundläggande arbetsrätt.

Som person är du självgående med förmåga att ta ansvar för uppgifter och på ett strukturerat sätt driva processer. Du är kreativ och kan förverkliga idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta med andra.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Individuell lönesättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-11
Ange följande referens när du ansöker: 3318835757
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Johansson (+46) 08-731 30 88
Fackligt ombud via stadens växel 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
Stockholmsvägen 50, 18182 Lidingö

Jobbnummer
3274781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: