Lönekonsult med erfarenhet till PwC i Falun-Borlänge

PwC Redovisning / Redovisningsekonomjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PwC Redovisning i Borlänge, Falun, Leksand, Hedemora, Ludvika eller i hela Sverige

Är du bra på att bygga och bibehålla relationer? Vill du utvecklas och dela med dig av ditt kunnande? Och är du redo att ständigt lära nytt för att ge företag, organisationer och myndigheter det stöd de behöver? Då kanske det är dig vi letar efter.

Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. Men vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 60 000 klienter ger dig möjlighet att arbeta med både små och stora uppdrag inom alla sektorer. Dels för att du får chansen att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste revisorer, konsulter och skatterådgivare.

På PwC i Falun-Borlänge är vi 71 medarbetare som arbetar som redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare åt många framgångsrika lokala företag i olika storlekar. Vår ambition är att vara det bästa alternativet att hjälpa företagen att fortsätta utvecklas genom våra tjänsteområden. Det är stor efterfrågan på våra tjänster och vi behöver därför förstärka vårt kontor med en ny medarbetare inom löneadministration.

Vi söker dig som har 2-6 års erfarenhet av löneadministration som vill fortsätta sin utvecklingpå PwC  i Falun-Borlänge, erfarenhet  av att ha arbetat på byrå är meriterande. Vi ser gärna att du i grunden är gymnasieekonom, gärna med påbyggnadsutbildning inom löneadministration. Du kommer också att få möjlighet att arbeta med löpande redovisning och bokslut - varför erfarenhet av detta är meriterande. Du kommer att tillsammans med kollegor arbeta med våra kunders löner i Falun-Borlänge, Hedemora och Ludvika. 

Tjänsten innebär ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och initiativförmåga med hög ansvarskänsla Arbetsuppgifterna består av att ge stöd till våra kunder i löneadministration. Vi arbetar med Hogia Lön Plus och olika internetbaserade försystem.  Arbetet utförs främst på det egna kontoret men kan även innebära arbete hos kund, alternativt på angränsande kontor. Dina arbetsuppgifter består framför allt av registrering av kunders löner och löneadministration, men även med löpande bokföring, avstämningar, bokslut, deklarationer och annan ekonomisk rådgivning

IT-tekniken har en central del i kundarbetet och du bör därför ha fallenhet och intresse av det. Som person är du utåtriktad, tycker om att etablera förtroendefulla kontakter, har lätt för att samarbeta med andra och tvekar inte inför nya utmaningar. Du har lätt för att kommunicera, är ansvarstagande och trivs med att arbeta i olika miljöer.

Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en affärsmässig och kreativ miljö!

Läs gärna mer om oss och hur vi hjälper våra klienter på www.pwc.com/se - men framför allt vill vi veta mer om dig. Ansök med personligt brev och CV samt dina betyg från universitetet och gymnasiet senast den 26 april 2013.

Publiceringsdatum
2013-04-02

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
John Hansson, HC 010-2126120
Sara Mattson Burell 010-2125631

Företag
PwC Redovisning

Adress
PwC Redovisning
11397 Stockholm

Jobbnummer
1509565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PwC Redovisning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PwC Redovisning: