Lönekonsult i Stockholm eller Malmö

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår löneberedningar, arbetsgivardeklarationer, betalningsservice, statistik, rådgivning och information samt hantering av skattepliktiga och skattefria förmåner och rapportering av tjänstepension. Utöver det är hanteringen av utländska arbetstagare med SINK- och A1-intyg samt dokumentation del av ditt arbete.

Du har arbetat med löner på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning och kan självständigt hantera löneuppdrag. Kunskaper i tyska är en förutsättning då en stor del av kundkommunikationen sker på tyska.

Som person är du glad, positiv, strukturerad och noggrann, och du uppskattar samarbete mellan kollegor. Du har en stark servicekänsla och även förmågan att se fler och nya affärer. Du har lätt för att jobba med gemensamma rutiner, har ett transparent arbetssätt och är öppen inför nya utmaningar. Du är en van datoranvändare och att jobba med Officepaketet tillhör din vardag. Har du erfarenhet av att jobba med Hogia Lön Plus och Flex HRM ser vi det som meriterande.

Tysk-Svenska Handelskammarens medarbetare sitter i centralt belägna kontor i Stockholm och Malmö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.

Vårt affärsområde Business Support består av tjänsteavdelningarna Lön, Redovisning och Skatt som servar tyska och svenska företag inom sina respektive expertområden. Avdelningen Lönetjänster med åtta medarbetare hanterar externa löneuppdrag. Uppdragen utförs huvudsakligen för tyskspråkiga uppdragsgivare enligt svenska regler och lagar samt i enlighet med SALK-reglerna. Några medarbetare är auktoriserade lönekonsulter av SRF.

På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning.

Publiceringsdatum
2019-01-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Mallander eva.mallander@handelskammer.se 086651855

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Jobbnummer
4565143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: