Lönekonsult

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2016-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2023-09-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Lönesupport ingår i Kommunledningskontorets serviceavdelning, tillsammans med Intern service och Medborgarcenter och består av 22 lönekonsulter.

Vi finns placerade i öppna, moderna och pendlingsnära lokaler i Rådhus Skåne i Kristianstad och arbetar som en gemensam lönesupport för Kristianstads kommun sedan mars 2014.

Lönesupports målsättning är att effektivt och med hög kvalitet handlägga och ge lönesupport till chefer och medarbetare i löneadministrativa ärenden. Vårt gemensamma mål är rätt lön, i rätt tid, till rätt person.

Publiceringsdatum
2016-12-14

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:

• Konsultativt lönearbete mot kommunens förvaltningar i telefonsupport. -Lönesupport för arbetsledare
• Att genomföra utbildningar för arbetsledare och anställda
• Att delta i utvecklingen av lönesupportarbetet och personal- och lönesystemet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Har du specialutbildning inom löneadministrationsområdet är det meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av central löneadministration men även erfarenhet av arbete som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller annat personal-/lönesystem samt datorvana.

Vidare vill vi att du har god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom HR-området. Vi ser gärna att du har god kännedom om kommunal organisation samt erfarenhet av att genomföra utbildningar. Tjänsten kräver att du som person kan arbeta både självständigt och i grupp.

Förutsättningar för arbetet är att du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad samt flexibel och noggrann. Du ska ha förmåga att ha flera parallella processer i gång samtidigt, vara kommunikativ och kunna uttrycka och förmedla information på ett förståeligt sätt.

Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med placering på lönesupport i Rådhus Skåne. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse med varaktighet fram till 2017-05-31.

Sista ansökningsdag 2017-01-01

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Wendt, enhetschef på tfn 044-13 56 05.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2017-05-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-01
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2016/121
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wendt, enhetschef 044-13 56 05

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3212276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: