Lönekonsult

Sundbybergs Stad / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.

Här på personalavdelningen samordnar vi arbetsgivaransvaret i staden och fungerar som en utvecklings- och stödfunktion i löne- och personalfrågor gentemot våra sex förvaltningar. Vi är 12 medarbetare -  fyra inom löneområdet (två lönekonsulter, två systemförvaltare) och sex personalkonsulter samt en säkerhetschef och personalchefen. Under förutsättning att erforderliga beslut fattas i november, kommer vi  att komplettera med ytterligare en lönekonsult. Vi arbetar i ljusa moderna lokaler i Hallonbergen, 15 minuter från city.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som lönekonsult kommer du att ingå i en grupp om fem personer lönekonsulter/systemförvaltare som hanterar ca 2 500 löner varje månad. Vi använder lönesystemet Personec P med självservice vilket gör att det är mycket meriterande om du har längre erfarenhet av arbete med det och schemahantering i dygnetruntverksamheter. Löneprocessen är i en utvecklingsfas och systemstöd och rutiner kommer att ses över och effektiviseras.

Dina arbetsuppgifter innebär allmänna löneadministrativa uppgifter, kontinuerlig kvalitetssäkring av löner och support i frågor som rör lön, anställning och avtalstolkning. Du arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt och ger professionell service och stöd till främst stadens chefer, nyckelpersoner och enskilda medarbetare. I arbetet ingår även utbildning av chefer och medarbetare i våra system. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i grupp och ha ett antal egna organisatoriska ansvarsområden samt ansvara för avdelningens fakturahantering.

Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration och har efarenhet av lönearbete inom kommunal sektor, företrädesvis med flerårig erfarenhet av Personec P. Du är stresstålig, snabb och gillar att ha många bollar i luften. Servicekänsla, pedagogisk förmåga och mycket goda kunskaper i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) är en förutsättning för att klara jobbet. Som person är du ansvarstagande, noggrann, analytisk och kreativ.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Ansök senast den 8 november. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-10-19

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Bratt, Systemförvaltare 08-706 8433 lena.bratt@sundbyberg.se
Lena Sellén, Systemförvaltare 08-706 8219 lena.sellen@sundbyberg.se
Margaretha Sandberg, Personalchef 08 706 8086 margaretha.sandberg@sundbyberg.se

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
17292 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2485094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: