Lönekonsult
Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2016-03-23) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm,
Linköping,
Västervik,
Karlskoga,
Jönköping eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.
Lönekonsult
Publiceringsdatum2015-02-11Dina arbetsuppgifterTill ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från löneadministration avseende outsourcing av lönetjänster.
Tjänstens huvudansvar ligger inom produktion av lönetjänst och du har helt eget konsultansvar för dina kunder. För att vara framgångsrik inom denna roll efterfrågas ett proaktivt förhållningssätt som säkrar kundnöjdheten. Merförsäljning är ett naturligt inslag för konsultrollen samtidigt som du ansvarar för din leveranskvalité. Du förväntas vara uppdaterad på befintliga lönesystem, lagar, avtal och övriga regelverk
Ansvarsområden
• Support mot kund och kundens anställda
• Personadministration i lönesystem
• Hantering av tidrapporter/reseräkningar/utlägg
• Lönebearbetning och beräkning i lönesystem och producera lönespecifikationer samt löneutbetalning
• Producera rapportpaket till kund
• Beräkning av semesterlöner
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Lönerevisioner
• Rapportering sjukfrånvaro till Försäkringskassan
• Statistikhantering till kund och myndigheter
• Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)
KvalifikationerExamina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande. Minst 2 års praktisk erfarenhet.
Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är
• Noggrann, strukturerad och förmåga att prioritera.
• Målfokuserad, jobbar mot och stimuleras av uppsatta mål.
• Vara kundorienterad och arbeta enligt devisen "kunden är kung" (service).
• Mycket god administrativ förmåga: ordning och reda.
• God förmåga att snabbt sätta sig in i och tillämpa IT-system inkl grundläggande Office-kunskaper.
Om företagetVad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra lik. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Frågor och kontakt
Ansök gärna redan idag men senast den 1 mars 2015. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Teamchef Kristina Radise 08-506 116 00
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor AB
AdressAccountor AB
Dalagatan 100
11181 Stockholm
KontorsadressDalagatan 100
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2163430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.