Löneadministratörer till Lön&HR-system Falun

Landstinget Dalarna / Ekonomiassistentjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Leksand eller i hela Sverige

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Publiceringsdatum
2016-10-20

Dina arbetsuppgifter
Lön&HR-system är en del av Personalenheten och just nu söker vi två nya medarbetare till Lön med placering i Landstingshuset i Falun.

Lön&HR-system består av två enheter som tillsammans har totalt 27 medarbetare fördelat på fyra orter i Dalarna.
Varje månad hanterar vi ca. 9 500 löner och ersättningar för anställda och förtroendevalda inom Landstinget Dalarna.

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör bär du huvudansvaret för den direkta lönehanteringen genom att Du ansvarar för ett eget ansvarsområde.

Arbetet består av löpande löneadministration, avtalstolkning, kontroller, beräkningar, intyg och rapportering i PA-systemet Heroma periodvis i högt tempo.
Du kommer även att ge support/stöd till chefer i deras arbete med den dagliga rapporteringen i systemet samt bemanna vår Lön&HR-system support.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du ska ha kunskap och erfarenhet av löneadministration samt av arbete i administrativa datasystem.

Meriterande:
Erfarenhet av Heroma, avtalstolkning och kunskap om avtal är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du har god administrativ förmåga, siffer- och ordningssinne, god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt hög servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-04
Sök via länk nedan.
Ange följande referens när du ansöker: 20:2016:68
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Graff, Avdelningschef 023-492483 ingrid.graff@ltdalarna.se

Facklig kontakt
Margareta Nordman, Vision 070-55 18 999 margaretha.nordman@ltdalarna.se

Företag
LANDSTINGET DALARNA

Adress
LANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun

Kontorsadress
Landstingshuset, Vasagatan 27, Falun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3117446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna: