Löneadministratör till Magelungen AB
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till Magelungen AB söker vi en löneadministratör till ett konsultuppdrag med en tjänstegrad om 50 %. Uppdraget är på 6 månader med avsikt att erbjuda en fast anställning därefter.
Magelungen är ett idéburet, innovativt och medarbetarägt aktiebolag. Deras målsättning är att bidra till samhällsnytta och innovationskraft inom behandling, skola och förändringsarbete. Du kommer att arbeta på deras huvudkontor på Södermalm i Stockholm i en grupp som arbetar med HR, lön och ekonomi. Magelungen är i en spännande fas då de växt mycket de senaste åren genom både förvärv och uppstart av nya verksamheter. De har även under det senaste året fokuserat på att utveckla lönehantering och systemförvaltning. Hos Magelungen kommer du ha goda möjligheter att vara med och påverka organisationens utveckling.
Publiceringsdatum2018-12-20ArbetsuppgifterSom löneadministratör hos Magelungen kommer du arbeta med företagets ca 500 löner i sin helhet över hela löneåret. Du kommer att arbeta nära medarbetare och chefer för att svara på frågor och utbilda i lön och systemhantering samt ansvara för administration och kommunikation med myndigheter mfl. gällande pension, försäkringar och skattefrågor.
I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att:
Hantering av hela löneprocessen och löneutbetalning
Tolkning och tillämpning av kollektivavtal och gällande lagar relaterade till löneområdet
Pensions-och försäkringsadministration
Vara uppdaterad inom skattelagstiftningen relaterade till löneområdet
Utbilda chefer i lön och systemfrågor
BakgrundFör tjänsten som löneadministratör hos Magelungen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen samt har med fördel jobbat i en medelstor till större organisation och har erfarenhet av olika kollektivavtal. Du har en YH-utbildning inom lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en van användare av hela Officepaketet, framförallt Excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration inom skola och arbetat i Hogia Lön Plus.
Vidare är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du tar gärna initiativ till utveckling och förbättring och det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap. Självklart är du också strukturerad och mån om att göra bra ifrån dig. Du är serviceinriktad och har en god analytisk förmåga.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Hedqvist
joakim.hedqvist@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4521268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.