Löneadministratör till Göteborgs Stad

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Göteborg
2023-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till Göteborgs Stad" (publicerad 2023-03-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Om uppdraget

Nu söker vi två (2) erfarna löneadministratörer till vår kund i Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar omgående och pågår i 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2023-02-13

Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du främst arbeta med att bearbeta och kontrollera löneunderlag, ta fram lönelistor och sammanställa tid och frånvarorapporter. Andra arbetsuppgifter som förekommer:

• Ta fram rapporter och statistik

• Genomföra kvalitetskontroller

• Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter

• Rapportering till myndigheter

• Svara på frågor från anställda om lön och semester

• Arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (Reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller)

Kvalifikationer
• Eftergymnasial yrkesutbildning med inriktning löneadministratör eller likvärdig utbildning

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som löneadministratör

• Goda kunskaper i MS Office

• Goda kunskaper i Ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance)

• Goda kunskaper om lagar och avtal inom området

Meriterande:

• Goda kunskaper i lönesystemet Hogia

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Roy Hoang
roy.hoang@bemannia.se
0709667600

Jobbnummer
7443363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: