Löneadministratör till en av Sveriges bästa arbetsgivare
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till en av Sveriges bästa arbetsgivare" (publicerad 2018-02-21) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vill du arbeta med löneadministration? Nu söker en av Sveriges bästa arbetsgivare en löneadministratör. Stämmer beskrivningen nedan in på dig - tveka inte på att skicka in en ansökan!
Om bolaget
Vi söker en duktig löneadministratör till vår kund som har kontor centralt i Stockholm och som är ett ledande och snabbt växande IT- och managementkonsultbolag. Bolaget hjälper ledande företag att ligga i teknikens och digitaliseringens framkant och stöttar upp vid affärskritiska projekt. Vår kund har tidigare blivit utsedd till Sveriges bästa arbetsgivare i Universums stora medarbetarundersökning samt blivit listad som Sveriges bästa arbetsplats av Great place to work.
Publiceringsdatum2017-11-15Om tjänstenSom löneadministratör hos vår kund kommer du ha ett ansvar för löneadministrationen i både Sverige, Norge, Köpenhamn och Schweiz. Du kommer att tillhöra Operationsteamet och arbeta tätt tillsammans med en person som arbetar på lönefunktionen idag.
Då vår kund gör en satsning på att bygga upp ett effektivt och nytänkande löneteam söker de en person som har några års erfarenhet och som gillar att driva förändringar, komma med idéer och ge förbättringsförslag. Det finns goda möjligheter att påverka och växa inom bolaget.
Som löneadministratör hos vår kund kommer du bland annat att arbeta med:
* Tidrapporter
* Löneberedning
* Generering av bokföringsunderlag
* Uppdatera personaluppgifter
* Svara frågor som är relaterade till lön
Vidare kommer du stötta upp vid ärenden kopplade till pension, registrering av anställda i Hogia och Agresso, semesterhantering, frånvarohantering och andra administrativa uppgifter.
KvalifikationerFör att passa i rollen som löneadministratör hos vår kund ser vi att du har:
* Minst 3-4 års erfarenhet inom löneadministration och beredning
* Gymnasieexamen inom ekonomi alternativt en KY-utbildning inom lön
* Intresse för nya system och gärna av HogiaLön och Agresso
* Goda kunskaper i Excel
* Erfarenhet av HogiaLön och Agresso (Mycket meriterande)
Dina personliga egenskaperStor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en social, kommunikativ och teamorienterad person. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och noggrann. Du är en initiativtagare, tycker det är viktigt att få utmanas och utvecklas och du tycker det är roligt komma med förslag och idéer på förbättringar och förändringar.
Bli en av oss
Denna tjänst är en Hyr-Köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 månader, gå över i en fast anställning hos vår kund.
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Denna tjänst är en Hyr-Köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 månader, gå över i en fast anställning hos vår kund.
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Månsson 0858622719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3805356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.