Löneadministratör / Ekonomiadministratör
Störningsjouren I Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Störningsjouren I Göteborg AB i Göteborg Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 55 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Störningsjourens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, vardag och helgdag med att hjälpa de boende att hantera situationer som påverkar deras trygghet och säkerhet. Vi arbetar med akuta störningar kvälls-och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd.
Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg.
Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidskoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Framtidskoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.
Publiceringsdatum2020-03-26ArbetsuppgifterVi erbjuder nu en varierande och spännande tjänst med många olika inslag inom administration så som löneadministration, grundläggande ekonomihantering samt uppföljning/internkontroll. Bolaget har vuxit mycket under senare år, varpå tjänsten kommer fördelas mellan olika områden som beskrivs här nedan:
Som löneadministratör kommer du hantera alla delar i löneutbetalningsprocessen och vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Detta innebär registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, förmånshantering samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor kring lön, ca 57 medarbetare. Du arbetar också med rättningar av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. För dessa uppgifter använder vi systemen Hogia Lön, Hogia Personal samt Tidomat, vilket är meriterande om du har kunskaper i.
Som ekonomiadministratör kommer du hantera löpande fakturering, löpande bokföring, kvittohantering, statistik, likviditetsplaneringar samt support till chefer inom företaget. För dessa uppgifter använder vi främst systemen Lime, Agresso, Hypergene, Visma Proceedo vilket är meriterande om du har kunskaper i. Du kommer här vara ett viktigt stöd för ekonomichefen och så småningom kunna göra ett månadsbokslut på egen hand varpå du behöver vara noggrann och snabb.
I övrigt kommer det ingå att hantera bolagets internkontroll avseende planering och kontrollaktiviteter i samarbete med VD.
Tjänsten innefattar flera delar där vi bedömer att erfarenhet från löneadministration är den viktigaste kompetensen. Övriga delar kommer vi lära upp dig i och detta innebär att vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna hos rätt person för rollen.
Tjänsten kan komma att förändras efter hand som processer utvecklas och digitaliseras. Är du en person som gillar att ha många bollar i luften, förändringar och vill bidra till vår utveckling är du välkommen att söka tjänsten hos oss!
KvalifikationerVi söker dig som är noggrann, självständig och social. Du är serviceinriktad, prestigelös och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad och gillar ordning och reda och i en blandad tjänst som denna behöver du kunna vara flexibel och anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen.
För att passa i rollen som löne- och ekonomiadministratör hos oss söker vi dig som har:
• Erfarenhet från löneadministration 3-5 år, gärna i Hogia och Tidomat.
• Erfarenhet från ekonomiadministration 1-2 år: gärna i systemen Lime, Agresso, Hypergene, Visma Proceedo
• Kompetens i Office-paketet med fokus på Excel
Du behöver ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringen kommer tester och bakgrundskontroll att ingå för slutkandidater.
Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
Störningsjouren arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-04-27 Tillträde omgående, enligt överenskommelse. All personal omfattas av kollektivavtal. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStörningsjouren i Göteborg AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A911392 - Kopia".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Störningsjouren i Göteborg AB (org.nr 556657-1443)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Störningsjouren i Göteborg AB
Jobbnummer 5168149
Observera att sista ansökningsdag har passerat.