Löneadministratör
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Ekonomiassistentjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-10-18Om tjänstenVi söker dig som har några års erfarenhet av lönearbete, vi ser gärna att du är van att ta ansvar och arbeta med hela löneprocessen. Som Löneadministratör hos vår kund kommer du att arbeta med löner för både arbetare och tjänstemän. Förutom lönekörning innefattar tjänsten avtalstolkning, rapportering till myndigheter och sammanställning av statistik. I tjänsten får du till stor del arbeta med personaladministration så som upprättande av anställningskontrakt, administrering av reseräkningar och övriga personalärenden som är relaterade till löneavdelningen.
Som Löneadministratör ger du rådgivning och stöd i lönefrågor till chefer och medarbetare i organisationen, både genom samtal och e-post. Det är av största vikt att trivas i den rollen, att ge service och förstå fördelarna av att upprätthålla en god kommunikation mot hela företaget. Du får arbeta i en dynamisk och flexibel miljö, tillsammans med en grupp som har en mycket god sammanhållning. Inom organisationen finns en stor utvecklingspotential och du får bidraga till företagets framgång.
KvalifikationerVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du har en mycket god samarbetsförmåga, trivs att arbeta i en flexibel miljö och har en god förståelse för att löneavdelningen är en servicefunktion till övriga organisationen. Du är lösningsorienterad och har en mycket god initiativ- och beslutsförmåga. Som person är du noggrann, kommunikativ och tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen arbetar du strukturerat och har samtidigt förmåga att snabbt växla mellan arbetsuppgifter.
Vi tror att du har relevant utbildning inom lönadministration eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är van att självständigt administrera ett stort antal löner. Det är en fördel att du även har en viss ekonomisk bakgrund men inte något krav. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet med tyngdpunkt på Excel och Outlook.
Om arbetsgivaren:
Telin Rekrytering & Konsult blir din arbetsgivare, tjänsten avser ett konsultuppdrag som till en början gäller 1 år med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är förlagd i Oskarshamns närområde.
Hur du ansöker:
Du söker tjänsten via
www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR.
För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Annie Säll på telefon 072-337 74 54 eller e-post
annie@telinrekrytering.se Välkommen med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnie Säll 072-3377454
FöretagTelin Rekrytering & Konsult Syd AB
AdressTelin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar
KontorsadressSkeppsbrogatan 47 39231 Kalmar
Jobbnummer 4408937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.