Löneadministratör
Hays / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hays i Stockholm REKRYTERINGSTRÄFF DEN 12 MAJ KL. 10.30-11.30
Arbetsförmedlingen Stockholm City, Direktservice Entréplan
Adress: Tunnelgatan 3 (t-bana Hötorget)
Ta med ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.
Publiceringsdatum2015-05-07Beskrivning av verksamhetenHays Sverige är ett specialistrekryteringsföretag som sedan starten i Sverige 2003 arbetar inom olika expertområden: Office Support, Bygg & Fastighet, Chefsrekrytering, Ekonomi & Finans, HR, IT, Life Sciences, Sälj & Marknad och Teknik & Ingenjörer.
Våra konsulter arbetar enbart med denna typ av bolag och kandidater vilket ger ett gediget och ständigt uppdaterat kontaktnät. Det är rekryteringskonsulten som kan marknaden, ansvarar för processen samt är din kontakt.
Vår branscherfarenhet inom olika affärsområden- och rekryteringsbranschen ger oss förmågan att snabbt anpassa sökvägar och finna innovativa sätt att både hitta och attrahera kandidater till ditt bolag.
Hays anpassar sin rekryteringsprocess efter kundens önskemål och behov. Vår rekryteringsprocess inkluderar både urval och search. Naturligtvis arbetar vi professionellt och behandlar känsliga uppgifter konfidentiellt.
För kunds räkning söker vi en löneadministratör till ett uppdrag med start omgående. Vår kund är en internationell organisation med flera bolag och de har huvudkontor i Solna. Rollen innebär att självständigt arbeta med lönehanteringen för ca 400 anställda. Start för uppdraget är omgående och det beräknas pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Ansvarsområden:
• Koordinera löneunderlag till lönebyrå
• Granskning av reseräkningar
• Redovisning av löner, bonus m.m.
• Rapportering till moderbolag
• Kontaktperson för lönefrågor i organisationen
• Förbättra och effektivisera rutiner och processer
• Samarbeta med HR-avdelningen
• Övriga administrativa uppgifter
Bakgrund:
Du har flera års erfarenhet av att arbeta med löneadministration och har bra kunskaper inom området. I tidigare roller har du haft eget ansvar för hela löneprocessen. Har du erfarenhet av att arbeta med olika kollektivavtal är det en stor fördel. Du arbetar obehindrat på engelska och är en van användare av Excel.
Person:
Som person är du noggrann, detaljorienterad och stresstålig. Du trivs med att arbeta med siffror och van att leverera till deadlines. Rollen innebär många kontakter i organisationen så det är viktigt att du är social och tycker om att kommunicera och ge service.
För mer information och ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida. Har du frågor om tjänsten kontakta Ulrika Lind 08-588 043 06. Tjänsten ska tillsättas omgående så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
e.ö
Tillträdeomgående
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-03
Vänligen bifoga ditt CV och personliga brev i ett dokument.
Skulle du ha några frågor, kontakta oss på 08 588 043 00 eller
stockholm@hays.comKontaktUlrika Lind 08-58804306
FöretagHAYS
AdressHAYS
11435 STOCKHOLM
KontorsadressStureplan 4c
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58804300
Faxnummer: 08-58804399
Jobbnummer 2284016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.