Lön- och personaladministration Hogia lön plus
Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-12-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lön- och personaladministration Hogia lön plus" (publicerad 2017-02-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-12-27ArbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi nu en Lön- och personaladministratör till Tyresö strax söder om Stockholm. Vår kund är ett familjeföretag i grunden och startades 1919. Idag är de 160 anställda och är nordens största leverantör inom brandskydd och räddningsmaterial. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder dem underhåll, utbildning, riskbesiktning, dokumentation och SBA.
Som lön- och personaladministratör kommer du att ha en bred roll där du kommer att arbeta både med lönehantering och personaladministration. Du kommer att få vara med att vidareutveckla rutiner för bland annat kundens lönehantering samt delta i interna projekt på personalavdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer dels att innefatta;
• Lönehantering för kundens ca 160 anställd, både tjänstemän och arbetare
• Utläggsredovisning
• Ansvara för löneutbetalningar
• Administrera årliga kontrolluppgifter
• Administration av företagets tjänstebilar
• Utfärda arbetsgivarintyg och övrig personaladministration
• Rapportering och statistik rörande tjänstepension
ProfilVi söker dig som har minst två års erfarenhet av arbete med lönehantering, gärna förr både tjänstemän och arbetare. Du är driven och har en god förmåga att driva och utveckla processer, du talar och skriver svenska och engelska flytande. Dina kunskaper i Hogia lön plus och Excel är mycket goda.
Som person är du självständig, engagerad och flexibel. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är prestigelös och trivs i en föränderlig miljö och du är en lagspelare med hög social kompetens som utför ditt arbete med hög noggrannhet.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos företaget. Ambitionen är att du efter sex månader kommer att bli anställd av våran kund.
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid, 08.00-17.00 måndag-torsdag, 08.00-15.00 fredag
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning
Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande!
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 5469
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Bergsman
sandra.bergsman@maxkompetens.se 08-12075303
FöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 25B, Stockholm
Jobbnummer 3234275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.