Lokalvårdssamordnare till serviceenheten vid ekonomiavdelningen

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Städarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla städarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Ospecificerad arbetsort

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015 och har ersatt de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, verksamhetsstyrning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en Polisregion eller en avdelning.

Serviceenheten ansvarar nationellt för Polismyndighetens lokalvårdsverksamhet inklusive framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för att kontinuerligt utvärdera servicenivåer samt genomföra nya lokalvårdsupphandlingar.
Polismyndigheten har ca en miljon kvadratmeter lokaler där lokalvård utförs, fördelat på ca 400 adresser.

Lokalvårdssamordnarna kommer organisatoriskt att placeras vid serviceenheten och ansvara för ett geografiskt område med placering i polisregionerna Bergslagen, Mitt och Syd som motsvarar Polismyndighetens regionala indelning. Vid behov bistår lokalvårdssamordnaren även inom andra regioner. Stationeringsort är normalt vid någon av regionhuvudorterna eller inom något polisområde om detta bedöms vara lika bra.

Publiceringsdatum
2016-08-08

Arbetsuppgifter
Lokalvårdssamordnarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara och samordna samt utveckla den befintliga lokalvårdsverksamheten inom det geografiska området. I rollen skall du som lokalvårdssamordnare vara en god kravställare mot leverantörer samt ha en god dialog och relation med verksamheten. Som lokalvårdssamordnare ansvarar du självständigt för samordning av lokalvård inom polisregionen, beställning av tilläggstjänster samt att arbetet utförs i enlighet med gällande lokalvårdsavtal.

Huvuddelen av lokalvården inom Polismyndigheten köps som tjänst av externa lokalvårdsentreprenörer. Arbetet innebär regelbunden kontakt med de olika verksamheterna inom polisen för uppföljning, utveckling och anpassning av beställda tjänster. Du har regelbundna kontakter med leverantörer, serviceenhetens ledning samt personal som är verksamma inom polisregionen.

ÖVRIGA ARBETSUPPGIFTER

• Genomföra månatliga kvalitetskontroller avseende lokalvård,
• vara serviceenhetens kontaktyta mot polisregionen avseende lokalvårdverksamheten,
• följa upp brister i utförandet av lokalvården,
• bistå i arbetet med behörighets och säkerhetskontroller avseende lokalvårdsleverantörens personal,
• genomföra justeringar i löpande lokalvårdsavtal enligt gällande avtalsvillkor som på grund av verksamhetens behov av högre eller lägre servicenivåer alternativt på grund av ökade eller minskade städytor,
• vara behjälplig vid nya lokalvårdsupphandlingar med framtagning av grunduppgifter och behov av tilläggstjänster etc.
• introducera leverantörer avseende gällande rutiner och regler som anknyter till arbetets fullgörande,
• kontrollera att leverantören tillhandahåller överenskommen lokalvårdsutrustning och förbrukningsmaterial.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av lokalvårdsverksamhet, alternativt inom Facility Management. Det är meriterande med relevanta eftergymnasiala studier inom ekonomi, administration, offentlig upphandling eller motsvarande.

Det är meriterande med flera års lokalvårdserfarenhet eller erfarenhet av arbetsledning, upphandling eller avtalsuppföljning inom området.

Du är noggrann, mål- och resultatinriktad och gillar att lösa problem. Arbetet som lokalvårdssamordnare är förknippat med en del resor i tjänsten och därför måste du ha lägst B-körkort. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl muntligen som skriftligen. Mycket av arbetet sker självständigt men i samverkan med andra enheter inom Polismyndigheten vilket betyder att du måste ha en god samarbetsförmåga. Du måste även ha en förmåga till helhetssyn eftersom myndigheten strävar efter enhetliga servicenivåer inom lokalvårdsverksamheten oavsett var den utförs.

Som person är du strategisk, handlingskraftig och har förmåga att omsätta tanke och direktiv i praktiskt arbete.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara utåt- och serviceinriktad.

Som lokalvårdssamordnare
• har du ett verksamhetsövergripande perspektiv
• samarbetar och kommunicerar du horisontellt och vertikalt inom organisationen
• kan du sätta in det som sker i lokalvårdsverksamheten i ett större perspektiv
• kan du tolka och omsätta lokalvårdsstrategier till operativa uttryck i både tal och skrift
• kan du representera Polisen externt

ÖVRIGT
Anställningen som lokalvårdssamordnare är tillsvidare och flextid tillämpas. Anställningen inleds med en provanställningsperiod om sex månader. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 29 augusti 2016. Vi tar endast emot bilagor i format .doc eller .pdf.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-29
Ange följande referens när du ansöker: C7830/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Svanhög, Sektionschef 010-565 40 32 marie.svanhog@polisen.se
Nicholas Génetay, Enhetschef 010-563 46 54 nicholas.genetay@polisen.se
Marie Lundberg, Samordnare 010-565 25 90 marie.lundberg@polisen.se

Facklig kontakt
Kent Svärd , SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask,

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2980482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: