Lokalstrateg

Mölndals kommun / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Fastighetsavdelningen i Mölndals Stad är den funktion som skall verka för att säkerställa stadens förvaltningars nutida och framtida lokalbehov. Vi har det övergripande ansvaret för att förvalta, bygga och utveckla det egna fastighetsbeståndet så att dess värde utvecklas över tid.
Mölndal är just nu inne ett spännande utvecklingsskede då staden växer, vilket betyder utveckling och innovation. En naturlig följd blir att stadens lokalyta behöver växa i samma takt, alternativt nyttjas på ett smartare sätt - detta skall lokalförsörjningen bidra med. Du kommer tillhöra vår fastighetsutvecklingsenhet men också ha en central roll på fastighetsavdelningen. Avdelningen, som består av ca 30 medarbetare, leds av vår fastighetschef.




Publiceringsdatum
2021-04-19

Arbetsuppgifter
Som lokalstrateg hos oss på Mölndals stad är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att självständigt och i nära samverkan med lokalbrukande förvaltningar, stadsledningsförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen:
• Leda och dokumentera det operativa och strategiska planeringsarbetet
• Genomföra lokalrevisioner och lokalutredningar genom fördjupade utredningar av verksamheternas lokalbehov och lokalanvändning, i nära samarbete med fastighetscontroller och förvaltare.
• Analysera behovet av förändringar för att förbättra lokalernas ändamålsenlighet, effektivisera lokalanvändningen och därigenom minska stadens kostnader
• Genomföra behovsutredningar, förstudier och lokalplaneringsprojekt
• Ta fram beslutsunderlag och vara föredragande i den politiska ledningen
• Delta i arbete kring tidiga skeden
• Tillsammans med fastighetscontroller upprätta både verksamhetsrapporter och lokalförsörjningsplaner
Exempel på underlag som sammanställs och analyseras i planeringsarbetet:
• Planerat bostadsbyggande och andra yttre faktorer som påverkar stadens verksamheter och lokalbehov
• Demografiska förändringar i olika åldersgrupper och stadsdelar
• Planerade organisationsförändringar och andra inre faktorer som påverkar stadens verksamheter och framtida lokalbehov
• Befintliga lokalers utformning, ändamålsenlighet, användning, kostnader och miljöpåverkan
• Framtida verksamhetsvolymer och lokalbehov
• Behov av förändringar och effektiviseringar i lokalanvändningen
• Beräknat över- eller underskott på lokaler
• Investeringsbehov
• Lokalbeståndets kostnadsutveckling



Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, gärna med inriktning mot fastighet och byggnation. För tjänsten krävs flerårig yrkeserfarenhet som bör inkludera lokalplanering/fysisk planering, projektledning, projektutveckling, verksamhetsanalyser och fastighetsekonomiska analyser.

Erfarenhet från liknande tjänst inom kommunal, statlig eller större industriföretag är meriterande.
Du är en van användare av Excel och har du förståelse för fastighetssystem, CAD och GIS är det meriterande.

I tjänsten kommer du att ha täta kontakter med övriga förvaltningar, olika enheter inom staden och med konsulter. Därför lägger vi stor vikt vid personliga lämplighet.

Vi söker dig som är serviceminded, pedagogisk och kommunikativ. Du är bra på att anpassa dig efter nya situationer, redo för nya utmaningar och har en god förmåga att hålla igång flera projekt samtidigt.

Som person är du utåtriktad, social och genom ett samverkande ledarskap får du med dig organisationen i planeringsarbetet, samtidigt som du vågar vara innovativ och fatta beslut.
För tjänsten krävs B-körkort.



ÖVRIGT
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare.
Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i.

Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter samt erbjuder förmåner som bl a flextid, kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Urval för intervju sker löpande och tillträdesdag sker enligt överenskommelse., upphör: 2021-05-05 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mölndals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1022661".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mölndals stad, Fastighetsavdelningen

Jobbnummer
5702531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: