Lokalförvaltare till förvaltningssektionen i Västerås
Polismyndigheten - Västerås - Västgö / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Västerås - Västgö i Västerås Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en erfaren lokalförvaltare med intresse och stora kunskaper för fastighetsförvaltning som utmärker sig genom sina samarbets- samt problemlösande förmågor.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas där myndigheten i nuläget utökas med ca 2000 medarbetare årligen. Detta gör lokalfrågan till en stor central del. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,7 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1 300 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,8 miljarder kronor.
Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Läs mer om ekonomiavdelningen
Du kommer tillhöra gruppen för Fastighetsförvaltning Mitt tillsammans med 6 st. kollegor.
Lokalbeståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. datahallar, övningslokaler, skjutbanor, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, arkiv, forensiska stationer och lab, m.m.
Vår arbetsplats är belägen i polisens lokaler i Västerås, Uppsala -och Västmanland och det finns möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan efter samråd med chef. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens Ekonomiavdelning.
Publiceringsdatum2023-09-28Dina arbetsuppgifterSom lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, projektleda mindre anpassningar och samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt tätt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers.
Driva mindre lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt.
Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten
Resor ingår i arbetet av Polisen lokalbestånd.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkeserfarenhet och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet från en liknande roll
Kunskaper och erfarenhet av hyres- och serviceavtal
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
B-körkort
Svenskt medborgarskap
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av:
projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
byggentreprenader
fastighetssystem
LOU
en liknande roll inom statlig myndighet/offentlig verksamhet under de senaste fem åren
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Västerås eller enligt överenskommelse inom arbetsområdet.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovning Så ansöker duVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 12 oktober 2023. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr A539.453/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A539.453/2023 via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-12
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A539.453/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076),
http://www.polisen.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten - Västerås - Västgö
Kontakt Fackliga företrädare: Polisförbundet
Sofia Ask
010-563 87 10 Jobbnummer 8148856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.