Lokaladministratör till Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2020-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lokaladministratör till Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning" (publicerad 2022-02-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Spånga-Tensta stadsdelsområde är beläget i den nordvästra delen av Stockholm. Inom området finns Järvafältet, ett grönområde med unika kultur- och naturvärden. Vår vision är att göra skillnad för människan i vardagen.



Arbetsplatsbeskrivning
Enheten lokal och stadsmiljö är en relativt ny enhet under utveckling som ingår i avdelningen kansli och kommunikation.

Enheten är förvaltningens motpart i nybyggnationer och ombyggnad, förhandlar hyror med hyresvärdar. Enheten arbetar även med andra lokalfrågor. Enhetens parksida driver och utvecklar förvaltningens utemiljö, deltar i stadens projekt, hanterar ärenden från innevånare och styr driftentreprenaden. I enheten ingår även en miljösamordnare, en säkerhetssamordnare samt en samhällsplanerare. Av enhetens totalt nio medarbetare arbetar fem personer med lokalfrågor. Vi söker nu en lokaladministratör då en av våra medarbetare går till nya uppgifter.

Publiceringsdatum
2020-04-03

Dina arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera administration och ekonomi rörande lokalhyror samt bosamordning.

Kvalifikationer
Lägst gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning.

Då arbetet omfattar att administrera in- och uthyrningsavtal, gallring av avtal, framtagande av ekonomiska uppgifter för till exempel budgetarbete behöver vi person med förståelse för den kommunala ekonomin. Du kommer tillsammans med kollegorna att ansvara för hyresadministration och bosamordning.

Vi söker dig med förmåga att ta ansvar för din uppgift. Att du med noggrannhet kan planera, strukturera och driva processer vidare är en förutsättning för arbetet. Då vi har kontakter med många olika intressenter så behövs ett intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Mycket av framgången i uppgiften ligger i förmågan att samarbeta med andra människor.

Övrig information
Då en del av arbetet utförs på spridda lokaler föredrar vi att du har körkort.

Som anställd inom Stockholm Stad så har du dessutom tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Vi har även förmånliga priser hos flera gymkedjor. Naturligtvis så har vi även ett friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder!

Rökfri arbetsplats tillämpas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Urvalet och tillsättning av tjänsten kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1577".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Stockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, Kansli och Kommunikation

Jobbnummer
5178138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: