Logistikansvarig
Biltema Ängelholm / Säljarjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema Ängelholm i Ängelholm Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns på över 100 orter i Skandinavien och med mer än 40 varuhus i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus Norden.
Vill du vara med och utveckla Biltema? Nu söker en engagerad Logistikansvarig.
Rollbeskrivning
Som Logistikansvarig ansvarar du för att arbeta fram rätt rutiner för varuflöde till och från varuhuset, och det är Du som hanterar beställningar och order, mottagningsrapportering samt returer av gods. Du har det övergripande ansvaret för varulagernivån och för att leverans sker utan avvikelse, samt ser till så att beställnings- och leveranspunkter är uppdaterade efter varuhusets behov och årstider.
Du hanterar varor i butiksdatasystemet och du ser till så att inventeringar utförs enligt görs enligt uppsatta rutiner, samt att lagret hålls rent och snyggt.
Tjänsten som Logistikansvarig innebär en nyckelroll där du ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen.
Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.
Publiceringsdatum2016-01-04KvalifikationerVi söker Dig som har jobbat inom detaljhandeln i minst 2-3 år, och som har erfarenhet av lager- och logistikfrågor. Att du har truckkort och har praktisk erfarenhet av lagerarbete är en förutsättning, och vi värdesätter att du har kunskap om brandsäkerhet och arbetsmiljö. Planering av varuflöden är inget nytt för dig.
Vi tror att du tidigare har arbetat med inventering och svinnutredning, och att du har goda datorkunskaper. Då du tidigare har arbetat i liknande tjänster har du förmågan att se helheten i en försäljningscykel. Förmodligen har du även arbetat strategiskt tidigare.
Som person är Du analytisk, ansvarstagande och organiserad, och du har service i fokus. Du ser positivt på utmaningar, och tycker om när det händer nya saker.
Vi ser gärna att Du har kompetens eller intresse av några av våra produktområden.
Givetvis delar Du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Om Du ger oss ditt driv och engagemang erbjuder vi Dig ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!
Sista dag att ansöka är 2016-01-21
Arbetsplats/placering: Ängelholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Varierar över veckan. Jour vissa helger och kvällar förekommer i denna tjänst.
Har du frågor kring tjänsten kontakta: Amwelie Stenkvist 0731- 54 23 70
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens eventuella slutdatum. Därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Är du intresserad av att söka någon av våra andra tjänster till Varuhuset? Resterande tjänster till Biltema Borås utannonseras under hösten/vintern . Ladda gärna upp en spontanansökan via vår hemsida så länge och skapa en så kallad "Jobbagent". När väl annonserna läggs ut, kommer du få ett mail om att det nu går bra att söka de tjänster du lagt in önskemål på.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 38,25
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmelie Stenqvist +46 731542370
FöretagBiltema Ängelholm
AdressBiltema Ängelholm
Transportgatan 15
26271 Ängelholm
KontorsadressTransportgatan 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2599092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.