Logistikadministratör / Freight Forwarding Agent / Administratör
Bravura Sverige AB / Logistikjobb / Malmö
2020-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikadministratör / Freight Forwarding Agent / Administratör" (publicerad 2020-12-08) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2020-11-17Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetFöretaget är marknadsledande inom logistikbranschen och erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella pakettjänster. De har verksamhet och territorier i 220 länder och har cirka 500000 medarbetare. I Sverige har de cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. Denna tjänst är belägen på kontoret i Malmö.
Dina arbetsuppgifterI rollen som administratör och Freight Forwarder ingår du i ett team om sex personer som ansvarar för kundservice och styckegodstrafik. Tillsammans hjälps ni åt i att få logistiken att flyta på så smidigt som möjligt. Arbetsuppgifterna är varierande där du arbetar med allt från kundförfrågningar till administration och hantering av styckebilar genom att hålla ständig kontakt med terminaler och partners i Sverige och i utlandet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är,
• Hanterar transportbokningar manuellt och via bokningssystem
• Arbete i en kundservice funktion
• Ta emot och hantera bilaviseringar via transportsystem
• Söka och boka gods inom nätverket
• Hantera tulltransporter efter gällande regler
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutat gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av administration/kontorsarbete
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet eller utbildning inom logistik (starkt meriterande)
Som person är du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du kommer att arbeta både mot kunder och andra transportterminaler inom företaget varpå du måste vara kommunikativ och serviceorienterad vilket återspeglas i att du inte är rädd för att lyfta telefonen och ringa om detta skulle behövas. Du kommer också att arbeta i ett tajt team varpå din lagkänsla är en viktig egenskap.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Logistikadministratör, Freight Forwarder, Administratör, Speditör, Logistik, Orderadministration, Ordermottagare, Kundservice, Kundtjänst, Transport, Transportplanering, Heltid, Malmö
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5448453
Observera att sista ansökningsdag har passerat.