Logistikadministratör
Randstad AB / Speditörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-04-04Dina arbetsuppgifterVi söker en flexibel, noggrann och relationsskapande logistikadministratör till Alucrom i Gävle.
Som logistikadministratör hanterar du och följer upp inköpsordrar, bokar transporter samt arbetar med övriga andra administrativa uppgifter inom främst logistik. Du ser till så att det dagliga arbetet utförs i linje med uppsatta mål efter överenskommelse med närmast chef.
Du skall kunna hantera Office-paketet, samt kunna engelska. Meriterande är om du har erfarenheter inom Monitor och Pyramid samt har truckkort.
Rollen är på heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: dagtid Mån-fre.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2023-04-20, och intervjuer urval kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Lindqvist,
anna.lindqvist@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Som logistikadministratör hanterar du och följer upp inköpsordrar, bokar transporter samt arbetar med övriga andra administrativa uppgifter inom främst logistik. Du ser till så att det dagliga arbetet utförs i linje med uppsatta mål efter överenskommelse med närmast chef. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
Orderhantering
Boka transporter
Följa upp offerter
Fakturering
Kontrolldokument
Tidrapportering
Inventering och inköp
Administrera ändringar i ledningssystemet.
KvalifikationerDu har:
Gymnasieutbildning inom relevant område
Erfarenhet inom logistik med att tex boka transporter
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda datorkunskaper och färdigheter.
Goda kunskaper inom Office-paketet
Meriterande är om du har yrkeserfarenhet inom branschen, bakgrund som administratör på ett mindre företag samt grundläggande förståelse för säkerhets- och miljöbestämmelser. Meriterande är också om du har truckkort och tidigare arbetat i Monitor och/eller Pyramid.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som utmärks av ditt noggranna och proaktiva sätt samt din sociala förmåga, då du är bra på att kommunicera med både kunder, leverantörer och kollegor.
Om företagetAlucrom AB etablerades 1953 och vi är Sveriges klart största rostskyddsentreprenör med verksamhet på flera platser i Sverige, Finland och Polen. Kärnverksamheten erbjuder blästring och avancerad ytbehandling på våra fasta målningsstationer eller som entreprenader i fält.
Alucrom AB är en del av Granitor (tidigare Midroc Europe) som är en familjeägd företagsgrupp med basen i Sverige och med verksamhet i norra Europa.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201431964".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Anna Lindqvist
anna.lindqvist@randstad.se Jobbnummer 7622108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.