Logistik/inköpsansvarig Till Tomp Beer, Wine & Spirits AB
Personalpoolen Mellansverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Personalpoolen Mellansverige AB är totalleverantör i personalfrågor. Vi rekryterar personal samt hyr ut personal för längre eller kortare uppdrag. Personalpoolen är ett väletablerat företag med verksamhet i Örebro med omnejd. Vi jobbar inom en rad olika brancher såsom bl a industri, lager, ekonomi, IT, reception/växel, försäljning samt även en mängd andra yrken.
TOMP Beer Wine & Spirits grundades våren 2004 av Tommy Olsson och Mikael Pettersson. Namnet TOMP kommer från ägarna och grundarnas initialer.
Vi är ett företag som säljer och marknadsför en rad olika drycker i Sverige genom framförallt Systembolaget, restauranggrossister, restauranger, pubar, barer, nattklubbar och hotell. Vi arbetar idag med ca 50 stycken samarbetspartners runt om i världen som förser oss med fantastiska drycker. Några av varumärkena vi företräder är Chang, Jever, Chimay, Innis & Gunn, Magners cider, Old Speckled Hen, Cobra, Bombardier, Napa Smith, ZUBR, [yellow tail, Kumala & Geyser's Peak m.fl.
TOMP har på endast tio år blivit ett av Sveriges största och viktigaste privatägda importföretag på den svenska marknaden och kommer 2014 omsätta ca 120 mkr och leverera ca 4 miljoner liter dryck till den svenska alkoholmarknaden. Vi är idag 14 stycken anställda varav drygt hälften utgår från huvudkontoret i Örebro.
Vi är ett företag där flexibilitet är vårt främsta ledord och vi är väldigt måna om att både våra kunder och medarbetare ska känna glädje av att jobba med, och hos TOMP. Vi försöker jobba så nära våra kunder och samarbetspartners som möjligt och vi strävar alltid efter att vara lyhörda inför deras önskemål.
Nu förstärker vi vår organisation ytterligare och söker en:
Logistik/inköpsansvarig
Vi befinner oss i ett expansivt skede och söker nu Dig som vill jobba i en organisation med mycket dynamik och korta beslutsvägar.
Du kommer framför allt att:
• Ta ett helhetsgrepp om vår logistik, vilket bl a innebär logistikoptimering, utveckla rutiner och processer för att även effektivisera logistikflödet
• Arbeta med upphandling och förhandlingar samt inköp gällande importfrakter
• Inköp av befintliga varor till eget lager, inkl reklamprodukter och diverse annat material
• Ta fram prognoser
Vi tror att du:
• Har ett antal års arbetslivserfarenhet inom logistik
• Har mycket energi, är effektiv och noggrann och att Du kan arbeta både självständigt och i ett team
• Är stresstålig och trivs med att arbeta mot uppsatta mål under höga krav med stor frihet under ansvar
• Är flexibel och lösningsorienterad
• Har tidigare erfarenhet av olika prognosverktyg
• Brinner för ordning och struktur men har förmågan att jobba med samarbetspartners som i många fall kan vara lite ostrukturerade.
• Pratar och skriver engelska obehindrat samt har gärna goda kunskaper i fler språk
Låter det här intressant?
Har Du frågor får du gärna ringa till Åsa Quarfordt, rekryteringskonsult på Personalpoolen Mellansverige AB, på telefon 019-126049 alt Ulrika Goldkuhl på telefon 019 - 126001.
Vi vill ha ett personligt brev samt din CV snarast, dock senast den 11/11 2014.
Publiceringsdatum2014-10-21Arbetstider och omfattningHeltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Quarfordt 019-12 60 49
Ulrika Goldkuhl 019-12 60 01
FöretagPersonalpoolen Mellansverige AB
AdressPersonalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
11343 ÖREBRO
KontorsadressEngelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2038640
Observera att sista ansökningsdag har passerat.