Leverantörsreskontraansvarig för föräldravikariat

AB Söder & Co Consulting / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

AB Söder & Co Consulting

Publiceringsdatum
2013-03-01

Om företaget
Söder & Co är ett lokalt bemanningsföretag som står för prisvärdhet och kvalitet. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Om företaget
För vår kund, ett företag inom tillverkningsindustrin, söker vi nu en Leverantörsreskontraansvarig med inköpserfarenhet för ett föräldravikariat. Inledningsvis handlar det om en tidsperiod på cirka sex månader, från tidig sommar till omkring årsskiftet 2013/2014. Därefter finns eventuellt möjlighet till fortsatt arbete, men dock på halvtid.

Arbetsuppgifter
I denna tjänst är dina huvudsakliga uppgifter att ansvara för och leda processen för leverantörsfakturaflödet. Det är viktigt att du har en gedigen erfarenhet från liknande arbete då du självständigt kommer att ansvara för:
• Ankomstregistrering och arkivering av fakturor.
• Förskottsfakturor från leverantörer.
• Konteringsarbete.
• Fakturamatchning.
• Avstämning gällande mottagna varor som ej är fakturerade.
• Förbereda betalningar.

Profil
Vi söker dig som har gedigen och dokumenterad arbetslivserfarenhet från leverantörsreskontraarbete. Ekonomisk utbildning på gymnasienivå är ett krav. Högre utbildningar är meriterande men erfarenhet väger tyngre. Vi har som krav att du som söker har erfarenhet från integrerade system, och helst från IFS som är det system du kommer att arbeta i. Erfarenhet från inköpsarbete är också ett krav och vi ser det som en självklarhet att du är flytande i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift.

Som person är du resultatorienterad och driven. Det är ett gott gäng som arbetar ihop och vi söker dig som kan tillföra positiv energi och ett gott humör. Du bör vara lättsam och prestigelös men även strukturerad, analytisk och noggrann. Vi söker dig som är administratör i hjärta och själ och som har ett utpräglat siffersinne och känsla för ordning och reda.

Start för denna tjänst är tidigast i maj. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultansvarig Josefine Wallander på 0760-502056. Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2013-03-25.

Ansök via: www.soderco.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 442
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Wallander 0760-502056 josefine.wallander@soderco.se

Företag
AB Söder & Co Consulting

Adress
AB Söder & Co Consulting
Huvudkontor, Druveforsvägen 29
50433 BORÅS

Jobbnummer
1481981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: