Leveransplanerare till Svensk Bygglogistik i Örebro
Svensk Bygglogistik AB / Företagsförsäljarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Örebro,
Eskilstuna,
Västerås,
Linköping,
Skövde eller i
hela Sverige Som leveransplanerare blir du den som administrerar vårt logistik- och planeringssystem LogNet på plats. I systemet sker transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik. Som leveransplanerare är du den som säkerställer ytor och transportvägar på byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets APD- och logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att våra intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.
För att lyckas i rollen:
Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på byggområdet.
Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag.
Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har en relevant gymnasieutbildning som lägst i grunden men högst troligt har du en vidareutbildning inom logistik/ transport eller liknande. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik, planering och transportflöden.
Vi ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
www.bygglogistik.seVi på Svensk Bygglogistik söker nu dig som tillsammans med ett mindre team från Bygglogistik vill vara med och utgöra en väldigt viktig funktion i ett av våra byggprojekt i Örebro.
Varaktighet, arbetstid
För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra.
Publiceringsdatum2017-05-04ErsättningEnl ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-24
Ange följande referens när du ansöker: "LP-Örebro"
KontaktPierre Nyberg
pierre.nyberg@bygglogistik.seFöretagSvensk Bygglogistik AB
AdressSvensk Bygglogistik AB
Ullevigatan 19
41140 Göteborg
KontorsadressUllevigatan 19
Jobbnummer 3475740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.