Lektor med inriktning mot naturvetensk. didaktik
Malmö högskola / Högskolejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla högskolejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö högskola i Malmö Fakulteten för lärande och samhälle
Fakulteten för lärande och samhälle karaktäriseras av ett nytänkande när det gäller utbildningarnas utformning och samarbeten med skolor, kommuner, organisationer och näringsliv. Fakulteten, som har ca 7 500 studenter och 320 anställda, organiseras i sex institutioner: Barn, unga, samhälle (BUS), Idrottsvetenskap (IDV), Individ och samhälle (IS), Kultur, språk, medier (KSM), Natur, miljö, samhälle (NMS) och Skolutveckling och ledarskap (SOL). Fakulteten har tillstånd för utbildning i samtliga program med förskollärarexamen och lärarexamen som mål och för idrottsvetenskaplig och utbildningsvetenskaplig utbildning på forskarnivå. De idrottsvetenskapliga utbildningarna är humanistiskt och samhällsvetenskapligt inriktade. Dessutom ges program för studie- och yrkesvägledare och specialpedagoger.
Institutionen Natur, Miljö och Samhälle
Anställningen har sin placering vid institutionen Natur, miljö, samhälle (NMS). Institutionen har ca 50 anställda och bedriver undervisning, forskning och utvecklingsarbete. Forskningen är inriktad på utbildning i naturvetenskap, teknik, hållbar utveckling och matematik i förskola, skola och lärarutbildning och lägger kulturella och samhälleliga perspektiv på undervisning, lärande och bedömning. Institutionen har en aktiv seminarieverksamhet. Forskarutbildning sker genom forskarutbildningsämnet Naturvetenskapernas och matematikens didaktik (NMDI).
Forskningsområde inom Natur, Miljö och Samhälle
I ett demokratiskt och tekniskt utvecklat samhälle spelar matematiska och naturvetenskapliga kundskaper en central roll för människors möjligheter att förstå och handla i en alltmer komplex omvärld. Forskning inom naturvetenskapernas och matematikens didaktik strävar efter ökad kunskap om undervisning, lärande, ämnesinnehåll, demokratifrågor och identitetsskapande i relation till dessa ämnesområden. Det betyder att undersöka orsakssammanhang mellan det specifika ämnesinnehållet och hur detta kommuniceras i olika miljöer samt hur individer och grupper utvecklar och använder kunskaper i dessa sammanhang. Detta inbegriper också studier av undervisningsprocesser och hur studerande utvecklar olika förhållningssätt till ämnesområdet.
Se även:
http://www.mah.se/Forskning/omforskning/Organisation/Profiler/Utbildningsvetenskap-2/Inriktningar/Naturvetenskapernas-matematikens-och-teknikens-didaktik/För mer information om tjänsten, se Malmö högskolas hemsida:
http://www.mah.se/Om-Malmo-hogskola/Jobba-hos-oss/Platsannonser/Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-10-13ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-27
Ange följande referens när du ansöker: REK 2.2.1-2016/160
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@mah.seFöretagMalmö högskola
AdressMalmö högskola
20506 MALMÖ
KontorsadressMatrosgatan 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-665 70 00
Jobbnummer 3104265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.