Leg Sjuksköterska Vård och Omsorgsboende
Uddevalla Kommun, Socialtjänsten / Sjuksköterskejobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten i Uddevalla Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Publiceringsdatum2021-01-22BeskrivningVi söker två sjuksköterskor till Skogslyckehemmets Vård- och Omsorgsboende, ena tjänsten är inriktad mot SÄBO avdelningar och andra tjänsten är inriktad mot avdelningar med demensvård.
Vi söker en sjuksköterska till Västanvindens Vård och Omsorgsboende inriktning demensvård
Som sjuksköterska på Vård- och Omsorgsboenden har man omvårdnadsansvar för ca 25 patienter och man arbetar både självständigt och i team med bedömningar samt utförande av medicinska åtgärder och omvårdnadsinsatser.
Du kommer att arbeta på schema med dag/kväll samt helgtjänstgörning var 5:e helg.
Dina arbetsuppgifterSedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom kommunal hemsjukvård, bland annat ingår att delegera, handleda och utbilda omvårdnadspersonalen. Du arbetar i nära samarbete med omvårdnadspersonal, enhetschefer, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och sjuksköterskekollegor.
KvalifikationerVi söker dig som är trygg i din roll som sjuksköterska och som har intresse av att vara med och utveckla vården på våra vård- och omsorgsboende. Du har en god förmåga att samarbeta med andra professioner både internt och externt.
Du är flexibel och bra på att strukturera och planera ditt arbete.
Vi förväntar oss att du tillsammamans med dina kollegor bidrar med din kompetens och ett gott bemötande för att ge patienterna bästa möjliga vård. Det är meriterande om du har specialistutbildning med inriktning Vård av äldre eller Distriktssköterskeutbildning. Även erfarenhet av sjuksköterskearbete inom kommunal vård- och omsorg är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorB körkort är ett krav.
Kvälls- och helgtjänstgöring.
Rekrytering kan komma att ske fortlöpande under anställningstiden.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: snarast Tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUddevalla kommun, Socialtjänsten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Uddevalla kommun, Socialtjänsten
Jobbnummer 5536336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.