Leg. Röntgensjuksköterska/ Sjuksköterska Mammografin Karlshamn/ Karlskrona
Region Blekinge / Sjuksköterskejobb / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Bromölla,
Ronneby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Blekinge i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Ronneby,
Karlskrona eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-03-01Om företagetMammografin har verksamhet i hela Blekinge, den kliniska verksamheten är förlagd till Karlskrona.
Hälsokontroller utförs även i Karlshamn. Vår verksamhetsidé är att säkerställa bästa möjliga beslutsunderlag till remittenten för att möjliggöra rätt diagnos och snabb behandling av patienten. Vi arbetar i ett gemensamt RIS/PACS från Sectra. Från sommaren 2021 finns mammografin tillsammans med bröstmottagningen, bröstcentrum, på samma plan i nya moderna lokaler. Det innebär att hela patientens resa från utredning till diagnosbesked och uppföljning finns samlad. Dina närmsta kollegor består av röntgensjuksköterskor/leg. sjuksköterskor, bröstradiologer samt administrativ sekreterare.
Om jobbet
Tycker du om nya utmaningar, vill ta ansvar och vill arbeta med oss utifrån vår värdegrund - engagemang, kvalitet och samarbete? Då kan du vara den vi söker till Mammografi Blekinge som tillhör Röntgenkliniken i Region Blekinge. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete med patienten i fokus och vara en del av vårt kunskapstäta team med engagerade kollegor. För att få en bra start hos oss får du en omfattande individuell introduktion där du får lära dig vår maskinpark samt andra kunskaper som du behöver.
Om dig
Vi söker dig som är legitimerad röntgensjuksköterska. Alt. leg. Sjuksköterska. Du som söker är en flexibel person med god samarbetsförmåga. Som person är du kommunikativ och har lätt för att skapa nya relationer. Det betyder mycket för oss att du har ett positivt förhållningssätt till såväl arbetsuppgifter som arbetskamrater och att du tillsammans med oss skapar hög patientsäkerhet och god tillgänglighet, med patienten i fokus. Du tycker om nya utmaningar och är trygg och stabil i din profession vilket krävs för att kunna fatta beslut i varierande tempo. Vidare kräver arbetet att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du arbetar mot verksamhetens mål och tar ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att inbjudas till intervju innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas.
Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Välkommen med din ansökan via nedan länk.
https://regionblekinge.varbi.com/what:job/jobID:590710/?lang=se Om Region Blekinge
Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
https://regionblekinge.se/ Ersättning Region Blekinge tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/196".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Blekinge (org.nr 232100-0081)
Arbetsplats Hälso- och sjukvården Region Blekinge
Kontakt Maria Kjellsson, avdelningschef
0455-736736 Jobbnummer 7500756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.