Ledningsstöd/administratör till Polisens Administrativa Center,

Polismyndigheten - Linköping - Pac / Assistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac i Linköping

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till Polisens Administrativa Center (PAC) i Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt. Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.
Enheten för finansiell styrning ansvarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning. Därutöver svarar enheten för arbetet som ska säkerställa att myndigheten hushåller väl med statens medel genom effektiva och ändamålsenliga processer för medelsfördelning, uppföljning, prognoser samt nyttoanalyser.
PAC Ekonomi är en sektion inom enheten för finansiell styrning inom ekonomiavdelningen och är placerat i Linköping. PAC Ekonomi ansvarar för hela polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i fyra grupper med en gruppchef vardera, Kundreskontra, Leverantörsreskontra, Leverantörsredovisning och Redovisning.
Sektionen driver och deltar i en hel del utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Just nu är sektionen inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Detta kommer påverka både våra framtida arbetssätt och organisationen.
Vi söker dig som har rätt kompetens och erfarenhet för att kunna ge ett professionellt administrativt stöd till sektionen i form av administration/office management så väl som stöttning till ledningsgruppen på PAC Ekonomi. Vissa arbetsuppgifter gäller för hela huset där även vissa delar av HR- och IT-avdelningen sitter. Du kommer att ta de administrativa uppgifterna som innebär ordning och reda till en ny nivå. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Utveckla och förvalta administrativa rutiner inom sektionen
• Samordna sektionsgemensamma aktiviteter så som larm och brand, kontakt med fastighetsägaren, skyddsronder
• Planera för och ta emot nyanställda medarbetare vad gäller utrustning och behörigheter
• Ledningsstöd i form av att förbereda möten, skriva protokoll och liknande
• Göra beställningar och inköp
• Planera och boka möten och konferenser av olika slag
• Ansvar för arkivering och annan likande administration
I din samordnande roll ansvarar du för att självständigt driva ditt arbete framåt och räds inte att ta dig an nya initiativ och arbetsuppgifter. Du kommer att samordna och medverka i uppdrag vilket kommer att ställa krav på samarbete och kommunikativ förmåga.
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR, ekonomi, administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Minst 2 år arbetslivserfarenhet i närtid av liknande arbetsuppgifter
• Mycket god vana av att arbeta i Officepaketet
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
• Erfarenhet och god vana av att arbeta i olika IT-system/stöd
• Erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer
• Erfarenhet av att delta eller samordna projekt- och förändringsarbete
• Tidigare arbetslivserfarenhet av offentlig verksamhet
Då arbetet innebär mycket kontaktytor ser vi att du har god förmåga att kommunicera med andra och gör detta med ett förhållningssätt som innebär att du både lyssnar och för konstruktiva dialoger på ett reflekterande och prestigelös sätt för att skapa förtroendefulla relationer.
Rollen är omväxlande vilket kräver en god förmåga att kunna prioritera. Du vet också hur du självständigt ska planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och gör detta på ett strukturerat sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Linköping.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16e juni 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Publiceringsdatum
2021-06-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C57193/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), https://polisen.se/

Arbetsplats
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten - Linköping - Pac

Jobbnummer
5787668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Linköping - Pac

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac: