Ledigt jobb som Säljsupport/orderadministratör Stockholm
Safetyrespect / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Safetyrespect i Stockholm,
Östersund eller i
hela Sverige SafetyRespect AB är en fallskyddsspecialist som utvecklar, tillverkar och marknadsför fallskyddslösningar till byggbranschen både i Sverige och utomlands. Vår drivkraft är att skydda liv på byggarbetsplatser. Som specialister inom fallskydd är vi tidigt med i byggprocessen för att hjälpa kunden med att lösa alla fallskyddssituationer som kan uppstå. Våra fallskyddsprodukter tillverkas i huvudsak i vår egna moderna fabrik, vilket skapar flexibilitet, kontroll på kvaliteten och möjlighet att styra kapaciteten. Vi erbjuder försäljning, uthyrning och montage av våra fallskyddslösningar med service och logistik via egna depåer. Med stort engagemang och hög kompetens står vi nära våra kunder och skapar högsta säkerhet med bästa totalekonomi.
Publiceringsdatum2016-06-29Om tjänstenTjänsten som säljsupport/orderadministratör är en bred roll med många arbetsuppgifter och kontaktytor. Du ansvarar för att kundorder administreras och tillsammans med logistik- och marknadsgruppen svarar för att på bästa sätt se till att orderflödet sköts effektivt såväl internt som externt mot slutkund. Du administrerar kundorder i orderhanteringssystem, du bevakar leveranser och samordnar och beställer frakt av leveranser. Du stöttar även depåchef i dagliga uppgifter som t ex bokningar av kundmöten, vara kontakt i befintliga kundprojekt etc. Du kommer ha en betydelsefull roll i företaget och kommer vara en del av ett sammanhang.
Vem är du?
Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet från liknande arbete och har en stark servicekänsla för både kunder och kollegor. Du har förståelse för orderflödet, från försäljning till leverans och har goda systemkunskaper från något affärsystem. Du är van att hantera många frågor samtidigt och trivs när arbetsdagen varierar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Du har minst gymnasium och har du också utbildning inom logistik är det meriterande.
Som person är du social och trivs med att arbeta i team. Du har en god verbal och skriftlig förmåga och är strukturerad i ditt arbete. Vidare är du stresstålig och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser dig gärna som innovativ och lösningsinriktad. Du är nyfiken och intresserar dig för såväl kunden som för dina kolleger som sitter på olika platser i Sverige. Att vara en del av Safetyrespect innebär höga krav på pålitlighet och ägandeskap av uppgifter.
Du ska kunna börja arbeta 1 augusti.
Vad kan vi erbjuda dig?
Safetyrespect verkar i en bransch där kraven ständigt ökar och har genom unika lösningar och arbetssätt tagit en tydlig position i marknaden. Företaget har skapat en varaktig tillväxt med en imponerande lönsamhet. Du kommer arbeta med ambitiösa och motiverade kollegor som jobbar tillsammans för att växa ytterligare. Företaget är arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001.
Kontaktperson för detta jobbDenna rekrytering görs i samarbete med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mia Olsson på telefon: 08-452 33 89. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 4644
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Olsson 08-452 33 89
maolss@manpower.seFöretagSafetyrespect
AdressSafetyrespect
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29 111 81 Stockholm
Jobbnummer 2929769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.