Ledigt jobb som marknadskoordinator hos The Swatch Group Nordic
Manpower Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Ledigt jobb finnes då The Swatch Group Nordic söker en marknadskoordinator till sitt kontor i centrala Stockholm.
The Swatch Group Nordic är ett helägt dotterbolag till Schweiziska The Swatch Group Ltd - världens största tillverkare av Schweiziska kvalitets ur, därtill hörande tidmätningsutrustning och annan mikroelektronik. Välkända varumärken som vi arbetar med i Norden är Omega, Longines, Rado, Tissot, Certina, Calvin Klein, Swatch mfl. Inom gruppen finns totalt 18 varumärken. Reservdelslager och administration är centraliserat till Stockholm, medan service och försäljning är decentraliserat till respektive försäljningskontor som idag finns i Stockholm, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors. Stockholmskontoret är idag beläget vid Fridhemsplan på Kungsholmen.
Publiceringsdatum2016-02-15Dina arbetsuppgifterThe Swatch Group Nordic samarbetar i denna rekrytering med Manpower och vi söker en person till företagets kontor i centrala Stockholm. I denna roll kommer du att arbeta med varumärket Longines, som kännetecknas av uttrycket "Elegance is an attitude".
Arbetet som marknadskoordinator i denna roll innebär:
• Event-koordinering: Att analysera, koordinera och administrera för varumärket redan bestämda projekt
• Rapportering: Hämta ut olika data från SAP, få in statistik från återförsäljare, estimering och rapportering av försäljning samt sammanställa rapporter i Excel
• PR-ansvar: Koordinering med PR-byrå samt ansvar för PR-kollektion
• Trade marketing-ansvar
• Svara på frågor från konsument samt återförsäljare
• Marknadsbudget: Följa upp att budgeten hålls i detalj och att den läggs på rätt kanaler
• Mediebokningar och medieförhandlingar: Exempelvis köpa in reklam och annonsering
• Övrig administration: Bland annat administrera password, inventering, se över rabatter med mera
Du kommer varannan vecka att medverka i möten med kollegor som arbetar i samma roll inom andra områden i organisationen. Detta ger en god möjlighet till att kommunicera kring företagets olika varumärken.
Tjänsten är på heltid (38,5 timmars arbetsvecka) med tillträde omgående, senast 1 april 2016. Detta är ett vikariat på minst ett år. Vissa resor i tjänsten kan förekomma.
Vem är du?
Vi söker dig med en koordinerande, analytisk och administrativ förmåga av absolut toppklass. Det är önskvärt att du har mellan två till fem års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter med inriktning marknadsföring/ekonomi. Du har framför allt stor erfarenhet av att kommunicera gentemot många olika kontaktytor. Rollen ställer höga krav på att hålla en god struktur, att kunna arbeta självständigt, prioritera, planera och att följa upp. Viktigt är även förmågan att lyfta blicken för att se rimligheten i hur data hänger ihop då rapportering utgör en stor del av arbetet.
Tempot i arbetet är högt så att bibehålla affärsmässigheten i en föränderlig och snabb miljö, att kunna arbeta mot deadlines och att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt är viktigt.
Att hantera det svenska språket flytande i tal och skrift är ett krav, liksom att hantera det engelska språket väl. Erfarenhet av affärssystemet SAP är ett krav liksom goda kunskaper inom Office-paketet (Outlook, Excel, Word, Powerpoint). För att snabbt komma in i rollen ser vi arbetslivserfarenhet från klock- eller smyckesbranschen som meriterande, ett intresse inom området är ett krav. Kunskaper inom Photoshop, InDesign eller liknande är meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med spännande och välkända varumärken och sitter i härliga lokaler i centrala Stockholm. Våra medarbetare erbjuds friskvårdsbidrag och på kontoret finns dagligen färsk frukt.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Maurell 08- 402 74 11
FöretagManpower Huvudkontor
AdressManpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2671376
Observera att sista ansökningsdag har passerat.