Ledigt jobb som ekonomiassistent på Locum AB
Stockholms Läns Landsting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om jobbet
Vår ekonomienhet har, tillsammans med resten av Locum, påbörjat en spännande digitaliseringsresa och vi söker nu en engagerad och framtidsorienterad ekonomiassistent. Vi söker dig som vill vara med och bidra i projekt kopplat till system och digitalisering såsom implementation av e-faktura samt nya digitaliserade och automatiserade rutiner.
Du kommer ingå i vårt reskontrateam där du tillsammans med övriga ekonomiassistenter kommer att arbeta i kund- och leverantörsreskontran samt tillsammans med oss utveckla våra processer. Ekonomienheten på Locum består av totalt 14 personer varav fem ingår i reskontrateamet som leds av vår inspirerande teamledare Helena.
På Locum arbetar ca. 300 personer med en bred kompetens inom fastighetsförvaltning, byggprojektledning och teknik. Vi är stolta över att ha lyckats uppnå en jämn könsfördelning och bra åldersspridning.
Hos oss arbetar du heltid 39,5 timmar per vecka med möjlighet till flextid. Vi sitter i fina och öppna lokaler vid Medborgarplatsen i Stockholm.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ingår bland annat följande arbetsuppgifter: Verifiera och skicka ut leverantörsfakturor för attest Hantera avvikelser och påminnelser Leverantörsbetalningar Registervård för kund- och leverantörsregister Kundfakturering och betalningsuppföljning Läsa in kundinbetalningar Aktivt delta i och driva utvecklingsprojekt relaterade till reskontra Bokningar i huvudbok Kontoavstämningar vid bokslut
Personliga egenskaper
Som person tror vi du är säker i dig själv. Noggrannhet, struktur och kvalitet genomsyrar ditt arbetssätt och du trivs med varierade arbetsuppgifter i ett stundvis högt tempo. Du driver självständigt ditt arbete framåt och tar stort ansvar för det du tagit dig för. Du har stort systemintresse och gillar problemlösning. Samarbete med dina kollegor och andra inom organisationen ger dig energi och du bidrar till ditt eget och andras välmående på arbetsplatsen.
Känner du igen dig i den här beskrivningen? Då tror vi verkligen du kommer trivas hos oss på Locums ekonomienhet.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig). Du behöver ha minst två års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent där du arbetat med kund- och leverantörsreskontra och är trygg i din roll som ekonomiassistent.
Du har erfarenhet av att arbeta i Office-paketets alla program, och ett krav är att du har mycket god kunskap i Excel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av digitaliserade rutiner/deltagit i utvecklingsprojekt inom ekonomi, ge gärna exempel på detta. Du är en van användare av Agresso och i synnerhet Agresso EFH, gärna med stora flöden.
Du har mycket god förståelse för redovisning och vi ser gärna att du har erfarenhet av hyresadministration, helst av systemet Landlord/Faciliate.
Du formulerar dig mycket väl i svenska språket i både tal och skrift.
Vad gör vi på Locum och vad kan vi erbjuda dig?
Vi förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, proaktivitet, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer.
Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta i fokus. Här finns också kompetenta kollegor, du får kontinuerlig kompetensutveckling och har goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.
Som anställd på Locum får du tillgång till attraktiva förmåner. Gå in på våra karriärsidor på locum.se för att läsa mer. Du får även en gedigen introduktion som kommer hjälpa dig komma in i arbetet på ett tryggt, snabbt och bra sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Fast lön och tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta ekonomichef Jenni Lindberg på
jenni.lindberg@sll.se. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2019-11-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms Läns Landsting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "166619".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms Läns Landsting (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Locum AB
Jobbnummer 4958526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.