Ledigt jobb som administratör för inventering, Stockholm

Experis AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Nu söker vi på Experis för vår kunds räkning en Inventeringsadministratör för Supply Chain till ett spännande konsultuppdrag i Solna. Har du erfarenhet av att arbeta med administration, koordinering och gärna erfarenhet inom inventering? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Välkommen med din ansökan.

Uppdrag: Konsultuppdrag, 100%
Placeringsort: Stockholm, Solna
Start: Omgående

Vad innebär tjänsten?

I rollen som Inventeringsadministratör kommer du arbeta i Supply Chain för ett stort läkemedelsföretag. I arbetsuppgifterna ingår det att få arbeta med planering, förberedelser och koordinering inom lager och logistik. Här kommer du vara en del av att utveckla processerna för inventering i nära samarbete med olika stakeholders. Du kommer även få arbeta med inventeringar och genomföra analyser av lagersaldo och stämma av mot konto, detta med anledning av att säkerställa att lagersaldot stämmer.

* Genomföra månads- kvartals- och årliga inventeringsavslut
* Under söka och korrigera avvikelser
* Stämma av inventeringar mot lager för att säkerställa att det är korrekt
* Ha ett nära samarbete med säljteamet och Supply Chain för att utveckla processer
* Leverera hög service till externa kunder för att skapa bra samarbeten



Publiceringsdatum
2020-07-15

Kvalifikationer
* Universitets- /högskoleexamen samt
* Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* Erfarenhet av att arbeta med inventering och ERP system
* Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande för denna tjänst är om du tidigare arbetat i en roll som junior ekonom samt med kundservice då dessa arbetsuppgifter kommer vara en del av rollen. Vidare ser vi gärna att du känner dig bekväm i att hålla presentationer och har en vilja att alltid prestera bra resultat.

Vem är det vi söker?

För att trivas i den här rollen ser vi att du har ett serviceinriktat arbetssätt och som får saker att hända. I denna roll kommer du att hantera mycket information. Därför ser vi även att du är strukturerad och uppmärksam på detaljer, har förmågan att prioritera och ha flera projekt igång. Det kommer att vara mycket individuellt arbete men också en hel del samarbete med andra så vi ser det som väldigt positivt om du är en lagspelare och trivs i en social miljö.



Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?

Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Louise Helin på Louise.Helin@se.experis.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "d18609e2-5715-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis Finance

Jobbnummer
5297069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: