Ledigt jobb: HR-konsult inom International Mobility, Göteborg

Experis / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Experis Finance söker just nu en HR-konsult inom International Mobility Services till vår kund inom fordonsindustrin i Göteborg. Har du 1-2 års erfarenhet av HR-arbete och söker utveckling? Har du ett brinnande intresse för att jobba med HR-frågor är detta jobbet för dig. Välkommen med din ansökan!

Hur ser arbetet ut?

Din uppgift som HR-konsult inom International Mobility Services kommer gå ut på att koordinara, driva och styra bolagets internationella uppdragsprocesser. Du kommer att ha ett nära sammarbete med ett antal interna parter och externa leverantörer så som exempelvis HR-avdelningar, chefer till skatteleverantörer etc.

Din roll går bland annat ut på att vara en första kontakt gällande internationella förflyttningar av arbetstagare inom koncernen samt kommer sköta administration kring bland annat betalningar, fakturering, rapporter, kostnadsprognoser mm.

Mer information om rollen och specifikt företag ges vid en intervju.

Ort: Göteborg
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: start 2017-10-02 till 2018-09-30 - god chans till förlängning.
Omfattning: 100 %


Vem är du?

För att lyckas i rollen söker vi dig som trivs med att jobba i en problemlösande, beslutsfattande tempfylld miljö där globalt sammarbete och samordning är oerhört viktigt. Du ska ha trivas och ha tidigare erfarenhet av att jobba med många olika kontaktytor.

För rollen söker vi dig som är process- och detaljorienterad och är en bra kommunikatör både skriftligt och muntligt i såväl svenska som engelska.

Krav och kvalifikationer:
Du som söker:

* Har en relevant akademisk utbildning inom HR samt 1-2 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skift.
* Är kommunikativ och målinriktad
* Har god förmåga att bygga förtroendefulla relationer
* Trivs med att arbeta självständigt såväl som i team
* God datavana och erfarenhet av att jobba i Office-paketet.
* Som person är du initiativtagande, organiserad, ansvarstagande och har en god känsla för att proritera rätt i ditt arbete.



Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Publiceringsdatum
2017-09-20

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken nedan. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Stina Johansson på .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-04
Ange följande referens när du ansöker: 30157
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Johansson Stina.Johansson@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
41104
41104 1480

Kontorsadress
Lilla Bommen 5

Jobbnummer
3707515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: