Lead Customer Experience Manager till Tre Sverige

3 / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.



Lead Customer Experience Manager (Lead CXM)

Som övergripande ansvarig för kundupplevelsen på Tre Sverige kommer de idéer du skapar och driver tillsammans med kollegor direkt påverka, inte bara våra 2 miljoner kunder, utan hela telekommarknaden i stort. Telekomsektorn spelar en avgörande roll, både som möjliggörare och som innovationsdrivare för digitaliseringen av människor, företag och samhällen. Tillsammans med övriga funktioner och roller på Tre är du med och utformar våra kunders framtida upplevelse genom både människor och teknik.

Vi söker dig som motiveras av att driva igenom förändring i miljöer med högt tempo och som tror på att nyckeln till ett gott resultat ligger i att samarbeta med andra. I ditt team, inom avdelningen Transformation & Digital, jobbar du tillsammans med User Experience Manager, Business Owners, Customer Insights Manager och Digital Lead, men du kommer också att ha ett nära samarbete med övriga kollegor runt om i organisationen.

Som Lead CXM på Tre har du bland annat ansvar för:



Att aktivt driva Tre Sveriges kundaktiviteter ur både strategisk, taktisk och operativ synvinkel



Jobba nära viktiga intressenter i organisationen, så som exempelvis våra Data Scientists, UX:are, Produktutvecklare, Varumärkesansvariga och Kundmötande medarbetare för att säkerställa en enhetlig och sömlös kundupplevelse



Framtagning av strategier såsom; kundresan (exempelvis via Service Design eller annan designmetodologi), visionsarbeten med definierade roadmaps och utvecklingen av kundbasen



Driva/initiera utveckling av nya lösningar för att möta våra kunders förväntningar



Ansvarig för vår process för samskapande tillsammans med våra kunder (customer co-creation)

För att trivas i rollen är du engagerad, driven, resultatfokuserad och van vid att ta egna initiativ. Du kommer driva frågeställningar framåt i både projekt- och linjeform, vilket ställer krav på naturliga ledaregenskaper. Du har förmågan att kombinera strategiskt tänk med en "kavla-upp-ärmarna-attityd", samt en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare har du en akademisk examen, gärna civilingenjör eller civilekonom med gedigen erfarenhet inom kommersiell verksamhet från relevanta områden. Vi på Tre utmanar ständigt oss själva och våra konkurrenter, så att våga tänka utanför ramarna är ett måste.

Tre är en öppen och social arbetsplats och vi erbjuder dig en möjlighet till utveckling i ett företag med full fart, sköna kollegor och mycket vilja. Tre som arbetsgivare kommer inte göra dig besviken! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm.

Passar detta in på dig? Sök idag och hjälp oss att växa ännu mer. Varmt välkommen till Tre!

• LI-PRIORITY

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-03-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
3

Adress
3
Entrétorget 5
12118 Johanneshov

Kontorsadress
Entrétorget 5

Jobbnummer
4675805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: