LBC Logistik söker ekonomiassistent till huvudkontoret i Karlskoga

AxÖ Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Kristinehamn, Hallsberg eller i hela Sverige

LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Nu söker LBC Logistik en ekonomiassistent till huvudkontoret i Karlskoga. Som ekonomiassistent erbjuds du en utvecklande och bred roll i ett företag som befinner sig i tillväxt! Här trivs du som är serviceorienterad, noggrann och ansvarstagande. Lockas du av att arbeta i ett bolag med korta beslutsvägar där alla funktioner bidrar och driver företaget framåt, då har du hittat rätt.

Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting där du kommer att hyras ut till LBC Logistik, uppdraget beräknas starta omgående med goda chanser till direkt anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2023-05-05

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du för den löpande redovisningen i bolaget. Du är ekonomichefen behjälplig med såväl månadsbokslut och årsbokslut som med likviditetsuppföljning, budgetarbete och ekonomiska analyser. Vidare ansvarar du för internrevisioner samt annan övrig ekonomiadministration.

I rollen ingår även att:

- Genomföra utbetalningar av leverantörsfakturor.
- Bidra till utvecklingen av ekonomiska rapporter.
- Aktivt delta, driva och förbättra ekonomiavdelningens arbetssätt, rutiner och rationaliseringar.
- Genomföra avräkningar till åkare och entreprenörer.
- Ansvara för bolaget fossilfria bränsleuppföljning.
- Ansvara för Ascendo och att dess funktioner sköts och förmedlas.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i Office-paketet.

Som person är du såväl noggrann som strukturerad och prestigelös. Du är dessutom mycket driven och gillar att utveckla såväl arbetssätt som rutiner. För dig är det viktigt att vara dina kollegor behjälplig, vilket gör att du är mycket flexibel och serviceinriktad. Självklart har du ett stort intresse och öga för ekonomi och administration.

Om LBC Logistik AB

LBC Logistik AB är ett modernt högt digitaliserat transportsäljande företag med stor och stark utveckling och tillväxt. LBC Logistik är verksamt över hela Sverige genom våra transporter. LBC Logistik har även tre helägda dotterbolag, ett terminalbolag och två fastighetsbolag.

Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden, utveckla hållbara transporter med minst möjlig miljöpåverkan. Bolaget har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr och volym. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC, fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

Information

Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting där du kommer att hyras ut till LBC Logistik, uppdraget beräknas starta omgående med goda chanser till direkt anställning hos kund.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsultuppdrag via AxÖ Consulting

För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 200 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/136".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Kontakt
Angelica Mäenpää
0766366175

Jobbnummer
7738956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: