Lauritz.com Helsingborg söker värderingsexpert
Lauritz.com Helsingborg AB / Företagsförsäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lauritz.com Helsingborg AB i Helsingborg Till vårt auktionshus i Helsingborg söker vi en värderingsexpert med bred kompetens inom konst, design, antikt och home luxury. En väsentlig del av arbetet är förvärv av varor, och därför är det ett absolut krav att du är utåtriktad och har ett gediget nätverk.
Dina ingångsvinklar till jobbet kan vara många, men det viktigaste är att du brinner för våra kärnområden som är auktioner av konst, design, antikt och home luxury. Kanske har du en bakgrund från branschen eller är passionerad expert inom en eller flera av våra varukategorier. Du skall ha en god känsla för god kundservice och arbeta därefter. Det är inte av avgörande betydelse om du har en utbildning som passar för arbetsuppgifterna. Vi ser minst lika mycket på om du har praktisk erfarenhet, gärna från en eller flera liknande ställningar, och om du som person passar in i vårt team.
Som värderingsexpert får du ett av koncernens mest ansvarsfulla jobb. Det blir ditt ansvar, tillsammans med kollegorna, att auktionsföremålen och beskrivningarna på webbplatsen alltid lever upp till vår konceptmässiga standard och att alla våra kunder känner att de får en bra kontakt med oss. Du ska - i samarbete med dina kollegor - stå för kundmottagning, som bland annat innebär att hjälpa de kunder som behöver det med både värdering och registrering av föremål. Du blir därmed Lauritz.coms ansikte utåt.
Publiceringsdatum2007-10-30Dina arbetsuppgifterVärdera bohag
Hålla kontakt med företag, föreningar, butiker och handlare
Genomföra arrangemang
Beskriva auktionsföremål
Upprätthålla kontakt med kunder i telefon och med e-post
Arbetstiden är 40 timmar i veckan och anpassas tillsammans med dina kollegor
Arbetstiden ligger i intervallet måndag-fredag 8-18, lördag 10-14
Din kompetens
Du har omfattande erfarenhet av värdering av auktionsföremål
Du är ansvarsfull, trovärdig och förtroendeingivande
Du är utåtriktad och energisk
Du har ett brett och nyanserat nätverk inom auktionsbranschen
Du kombinerar kultur med ett sinne för affärer
Du är initiativrik och villig att vidareutvecklas
Du är en van IT-användare
Du talar och skriver svenska flytande samt kan läsa och förstå engelska
Du ska vara ostraffad
Du kan arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften och du ska kunna flytta runt på alla slags föremål, som möbler, mattor, tavlor m.m.
Ansökan och förfrågningar skickas till Natascha Bach Egan. E-postadress:
natascha@lauritz.comTillträde snarast möjligt.
Anställningstyp/arbetstider40 timmar
ErsättningMånadslön
KontaktNatascha Egan,
Natascha@lauritz.comSå ansöker duwww.lauritz.comSista ansökningsdag 2007-11-14
Vi tar emot ansökan via epost:
natascha@lauritz.comFöretagLAURITZ.COM HELSINGBORG AB
GARNISONSGATAN 6
25466 HELSINGBORG
Telefonnummer: 042-329300
KontorsadressGARNISONSGATAN 6
HELSINGBORG
Jobbnummer 40562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.