Larmadministratör

Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin i Göteborg

Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omsättning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande brandskydd i våra sex medlemskommuner; Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.

Räddningstjänsten Storgöteborg erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete. Tillsammans verkar vi för en positiv verksamhetsutveckling med god arbetsmiljö och god gemenskap. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.

Publiceringsdatum
2013-11-25

Arbetsuppgifter
Vi söker en ny medarbetare till larmenheten, på Tekniska Avdelningen vid Kålltorps gamla brandstation. Larmenheten består av tolv medarbetare varav fyra är larmadministratörer. Deras huvudsakliga ansvararområde är administration av förbundets automatlarmsprocess där vi hanterar drygt 4000 automatiska brandlarm för våra medlemskommuner.

Dina arbetsuppgifter
Som larmadministratör arbetar du administrativt med förbundets olika larmkommunikations- och säkerhetssystem. Arbetet innebär att via telefon ha kontinuerliga kundkontakter när det gäller uppläggning av nya samt provning av befintliga automatlarmsanläggningar. I arbetet ingår även avtalsskrivningar samt att göra förändringar och fakturering av befintliga anläggningar. Ytterligare arbetsuppgifter som tillkommer inom Larmenheten är nyckelhantering för automatlarmsanläggningar samt deltagande i interna projekt gällande automatlarmsprocessen etc.

Som medarbetare på larmenheten kommer du att arbeta i nära samarbete med övriga larmadministratörer samt larm- och insatstekniker.

Kvalifikationer
Du ska ha följande kvalifikationer:
• gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, administration eller motsvarande
• erfarenhet av administration och inmatning i datasystem
• goda datorkunskaper i MS Office
• erfarenhet av Lotus Notes eller likvärdig databas
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är:
• ekonomierfarenhet samt erfarenhet av faktureringsarbete
• god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska

B- körkort är ett krav.

Som person är du positiv, noggrann och serviceinriktad. Du är van att arbeta båda självständigt och i grupp och har förmåga att prioritera om i den dagliga verksamheten när så krävs. Du ser till att arbetsuppgifterna blir lösta och har god förmåga att kommunicera med kunder i telefon.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse., upphör: Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Var vänlig ange löneanspråk i din ansökan. Arbetstid: Dagtid kl 7.30-16.00

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-15
Innan anställning kommer vi att genomföra alkohol- och drogtestning enligt förbundets policy i samarbete med vår företagshälsovård.
Anställningsintervjuer kommer efter julledigheten under vecka 4-5.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför all kontakt med mediesäljare.
Ange följande referens när du ansöker: A 0561/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olle Hydén, Enhetschef, Telefontid kl 15.00-16.00 0705-95 89 71 olle.hyden@rsgbg.se
Karolina Landin, Personalspecialist 031-335 2766 karolina.landin@rsgbg.se

Facklig kontakt
Bert Paulusson, Vision 0703-24 06 37
Per-Albin Halldin, Kommunal 0704-36 04 09
Peter Volmefjord, Ledarna 0706-15 28 22
Per Nyqvist, SACO 0705-72 02 03
Mikael Strand, BRF 0704-71 20 30

Företag
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelningen

Adress
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelningen
40224 Göteborg

Jobbnummer
1711456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelnin: