Läkemedelsbolag söker VD-assistent
Brainpeople / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Läkemedelsföretaget Abbott Scandinavia AB, med ca 70 000 anställda i världen, utvecklar och marknadsför läkemedel och hälsorelaterade produkter. Bolaget grundades år 1888, de har idag sitt huvudkontor i Chicago USA och ett kundsegment i mer än 130 länder världen över. Koncernen omsatte ca 26 miljarder dollar 2007. Kontoret i Stockholm är beläget i Frösunda/Solna och har 165 anställda inom områdena sälj, ekonomi, marknad, HR, kundtjänst/administration och medicin.
Arbetsbeskrivning: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att assistera företagets VD vilket innebär att planera och organisera VD:s arbetsvecka genom att sköta alla bokningar i dennes kalender och prioritera samt förbereda möten. En stor del av ditt arbete innebär också att hantera och besvara VD:s mail och sköta övrig korrespondens. Du kommer även att förbereda dagordning och boka möteslokaler för styrelsemöten och liknande, förbereda nyhetsbrev, se till att utdelgerade projekt följer deadlines, sköta resebokningar samt ge övrig administrativ support.
Mycket av arbetet sker på engelska eftersom detta är företagets koncernspråk.
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare och du kommer bli direktanställd av Abbott Scandinavia AB.
Arbetstider: Heltid, kontorstider med möjlighet till flextid
Kompetenskrav: Det är ett krav att du ska ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Eftersom bolaget är amerikanskt är det ett krav att du talar och skriver engelska obehindrat. Vidare är du en mycket duktig datoranvändare och känner dig bekväm med att arbeta i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av Lotus Notes ses det som meriterande. Viktigt är att du har goda kunskaper i PowerPoint då du kommer att ha i uppgift att hjälpa ledningen med att skapa presentationer inför viktiga möten. Du ska dessutom vara en mycket duktig skribent både i svensk och engelsk skrift.
Personliga egenskaper: Som person är du stresstålig och en duktig koordinator och därmed van att samordna och hantera många uppgifter samtidigt. Du måste vara förutseende och ligga steget före för att snabbt kunna ge information då det efterfrågas. Du ska ha en förmåga att lätt kunna samverka med alla personer och nivåer i organisationen. Som person besitter en hög grad av integritet och har en förtroendegivande framtoning. Det är mycket viktigt att du är van att arbete självständigt och är duktig på att prioritera din tid och se till att följa deadlines. Samtidigt är du flexibel, noggrann och har en positiv attityd.
Intresserad? Skicka in din ansökan till
hr_office@brainpeople.se bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "VD-assistent". Frågor besvaras av Maria Nordenhem på telefon 08- 440 80 67.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Publiceringsdatum2009-03-09Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
hr_office@brainpeople.seFöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 413971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.