Lagspelare till Upphandlingscenter (vikariat)

Ludvika kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Vi gillar att få vara med och påverka vilka leksaker barnen leker med, fordon och drivmedel som används inom kommunens verksamheter eller vilken mat de äldre på våra boenden får äta. Vi tycker verkligen att jobbet vi gör betyder något. På riktigt.

Vem vill inte se statistiken som visar minskad miljöpåverkan tack vare schysstare varor? Vem vill inte bidra till smartare inköp som gör att kommunerna kan lägga mer pengar där det verkligen behövs? Vem vill inte höra om personen som fått sin första fasta tjänst tack vare praktikplatsen vi hjälpte till att avtala om?

Belöningen kommer vara en känsla av att bidra med något, inte bara i dag, utan i framtiden. Det gör att det kommer kännas roligt och meningsfullt att gå till jobbet!

Om oss
UpphandlingsCenter genomför upphandlingar och avtalsförvaltning åt sju dalakommuner (Falun, Borlänge, Avesta, Ludvika, Gagnef, Hedemora, Säter). Från början var vi 13 personer, men i dag är vi dubbelt så många. Vi har kontor på alla orter som är med i vår samverkan och huvudkontoret ligger i Ludvika. Möjligheten att arbeta viss tid på distans är en självklarhet hos oss. Den resan påbörjade vi redan innan pandemin kom.

Vi jobbar enligt vår värdegrund Lagandan. Nyckelorden relationer, lärande, glädje och driv passar väl in på oss och är viktiga att ha med sig i mötet med både kollegor, sakkunniga, leverantörer och våra samverkande kommuner.

Vi är organiserade i tre enheter på Upphandlingscenter; Varor och Tjänster (VoT), Samhällsbyggnad och IT (SamIT) samt Inköps- och verksamhetsstöd (InVe). På grund av 2 föräldraledigheter hos oss (inom VoT och InVe) söker vi nu en till två nya, drivna kollegor att introducera i den här gemenskapen!

Eftersom vi upphandlar allt från banktjänster, transport av mat, utbildningar, hyresmaskiner, boendeplatser och leksaker, samt genomför direktupphandlingar och DIS så får vi en bred allmänbildning på köpet. Ibland måste vi fundera och problemlösa tillsammans, och här finns hjälpsamma kollegor som stöttar när svårigheter uppstår. Dessutom erbjuds löpande kompetensutveckling, både internt hos oss och genom särskilda utbildningsplaner.

Publiceringsdatum
2024-05-31

Kvalifikationer
Om du ska trivas här så behöver du nog ha den drivkraften, att vilja göra världen bättre genom smarta och hållbara affärer. Du måste vara noggrann och duktig på skriftlig och muntlig kommunikation med en god vana att arbeta i Office-paketet, för det är många långa dokument som ska jobbas fram.

Du behöver också kunna hantera olika viljor och ambitioner vilket kräver en lyhördhet och god samarbetsförmåga från dig som kommande projektledare i upphandlingar.

Förutom det, ser vi det som meriterande att du har en högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, juridik alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig, (gärna från områden som enheten ansvarar för).



Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.



Anställningsvillkor

Anställningsform: Vikariat 6-12 månader

Omfattning: Heltid/dagtid

Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse.

Placering: Enhet Varor och tjänster (VoT) och/eller Inköps- och verksamhetsstöd (InVe), Upphandlingscenter

Antal platser: 2

Har du skyddad identitet ska du inte söka jobbet här på webben, kontakta oss istället.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Upphandlingschef Varor och tjänster, Maria Fridholm, 0240-866 34 eller maria.fridholm@ludvika.se

Enhetschef Inköps- och verksamhetsstöd, Ulrika Bergenblad, 0240-860 55 eller ulrika.bergenblad@ludvika.se

Läs gärna mer om oss på vår hemsida: Startsida - Upphandlingscenterfbr - Upphandlingscenter,

Eller på vår LinkedIn: Upphandlingscenter Falu-Borlänge regionen | LinkedIn

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2024-06-16. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Till andra rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvika kommun (org.nr 212000-2270), http://www.ludvika.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8721522

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: