Lageradministratör
Arriva Sveriga AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Helsingborg,
Malmö,
Hässleholm,
Halmstad,
Trelleborg eller i
hela Sverige Lageradministratör till Arriva Helsingborg
Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar.Vill du vara en viktigt del av vår organisation i Helsingborg? Arbeta med reservdelsflödet på en av de modernaste bussflottor? Som verkstadsadministratör/lager har du en viktig funktion då du är med och säkerställer att driftområdets verkstad har ett välfungerande reservdelsflöde, att vi har rätt reservdel på plats i rätt tid.
Arbetsuppgifter
Arbeta med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer.
Skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i datasystemet SAP
Hanterar godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor
Kontering av fakturor, ansvar för hantering av följesedlar, taxeringsrapport i samband med skador etc.
Köpa in det material som verksamheten kräver
Förbereda servicekit till morgondagens arbete enligt plan från 1:e mekaniker
Genomföra inventeringar
Hålla ordning på lagret
Hålla kontakt med inköparna på huvudkontoret och vår tekniska avdelning
Bidra med förbättringsförslag
Publiceringsdatum2019-02-25BakgrundVi söker dig med erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.
Då materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla på med många saker samtidigt. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete även under hög arbetsbelastning.
Du har daglig telefonkontakt med våra leverantörer. Därav behöver du vara serviceminded och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet. Har du erfarenhet av att jobba i SAP är det mycket meriterande. Vi jobbar enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2019-03-17. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden. Har du frågor kontakta Ilir Cakolli på
ilir.cakoli@arriva.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArriva Sveriga AB
AdressArriva Sveriga AB
Basaltgatan 15
25468 Helsingborg
KontorsadressBasaltgatan 15
Jobbnummer 4632802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.