Kvalitetsutvecklare till Samhällsbyggnadsförvaltningen
Köpings kommun / Organisationsutvecklarjobb / Köping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Köping,
Kungsör,
Arboga,
Hallstahammar,
Surahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Köpings kommun i Köping,
Arboga eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-12-20BeskrivningVi på samhällsbyggnadsförvaltningen vill göra Köping till en attraktiv, hållbar och klimatsmart kommun.
Hos oss arbetar ca 50 medarbetare som har ansvar för kommunens detalj- och översiktsplanering, mark- och exploateringsfrågor, fastighetsfrågor och hamnförvaltning, energirådgivning, bygglov, miljö samt kommunens kart och GIS-verksamhet.
Nu söker vi en kvalitetsutvecklare som vill ha en bred roll där utvecklingsfrågor och förändringsarbete kombineras med analys och uppföljning av den egna verksamheten. Är du vår nya kollega?
Dina arbetsuppgifterRollen har ett brett uppdrag där du kommer att arbeta med att utreda, utveckla och följa upp i frågor av förvaltningsövergripande karaktär. Du arbetar nära våra verksamheter med det systematiska kvalitetsarbetet och stöttar verksamheten i analysarbetet.
I rollen ingår att arbeta med uppföljning av verksamheten t ex avseende målstyrning, myndigheters krav, nationella och egna undersökningar, internrevision och beskriva processer.
I arbetsuppgifterna ingår även att vara förvaltningens dokumentsamordnare där du ansvarar för förvaltningens dokumentstruktur och intranät. Du kommer att arbeta med beslutsstödsystem för planering, uppföljning och analys.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- utrednings-uppföljnings-och analysarbete
- utvecklings-och förändringsarbete
- dokumentstruktur och dokumentsamordning
- framtagande av styrande dokument på förvaltningsövergripande nivå
- kartlägga förvaltningens processer
I tjänsten ingår även att vara den som håller i arbetet kring verksamhetsplaner, skriva del- och helårsrapporter tillsammans med förvaltningens chefer och ekonomer.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete inom kommunal förvaltning. Du har en relevant akademisk utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper om kvalitetsledningssystem och standarder samt erfarenhet av föreningsledning är meriterande. Goda kunskaper i officepaketet är en förutsättning för att lyckas i uppdraget.
Som person är du noggrann, självständig och ser hur delarna påverkar helheten. Du kan strukturera, planera och prioritera ditt arbete och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt är flexibel och kan snabbt ändra fokus. Vidare drivs du av att coacha och stödja förändringsarbete där du som kvalitetsutvecklare ofta behöver ta en ledande roll för att driva processer och utvecklingsarbete. Vi ser också att du har lätt för att växla mellan att arbeta med operativa och med strategiska frågor. Du samverkar och arbetar tillsammans med andra för kommunens bästa. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
AnställningsvillkorTillsvidareanställning.
Vår kommun
Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.
Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/277".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Köpings kommun (org.nr 212000-2114)
Arbetsplats Köpings Kommun
Kontakt Henrik Wannberg - administrativ chef
0221-25285 Jobbnummer 8341795
Observera att sista ansökningsdag har passerat.