Kvalitetssamordnare, skatte- och avgiftsavdelningen Örebro TSG 2

Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Skatte- och avgiftsavdelningen ansvarar för ursprungskontroll av fordon samt besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bl a ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 300 medarbetare. Vårt arbete med att ta in skatter och avgifter omfattar ca 14 miljarder per år.
Du är en del av staben på skatte- och avgiftsavdelningen. Vi är en grupp som bidrar i leda- och styraprocessen samt stödjer vår avdelningsledning. Hos oss finns bland annat strategiska funktioner, controllerfunktioner och samordnare.

Publiceringsdatum
2013-04-05

Arbetsuppgifter
Arbetet ska ske i nära samarbete med verksamheten och ditt uppdrag blir att säkerställa att avdelningen utför sitt uppdrag med hög precision enligt gällande författningar och externa krav.

Du ska

• självständigt initiera, driva och utveckla kvalitetsarbetet inom avdelningen

• se till att leveranserna internt och externt håller hög kvalitet

• aktivt verka för hög kvalitet i allt utförande arbete inom avdelningen

• ta ansvar för kvalitetsrevisioner och uppföljningsarbete

Bakgrund
Du ska ha akademisk examen gärna med inriktning mot samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik, eller ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt utvecklings- och förändringsarbete, särskilt med fokus på effektivisering. Du ska även ha flera års erfarenhet av att jobba med kvalitetsarbete/kvalitetsledning i en större organisation.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i, och tillsammans med olika  grupperingar, där du ansvarat för resultatet och leveransen.

Det är viktigt att du

• är analytisk, målmedveten och lösningsfokuserad och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö

• är initiativrik, tror på dialogen som verktyg och har förmågan att entusiasmera och engagera andra

• har en god social förmåga, eftersom rollen innebär många kontakter inom Transportstyrelsen

• har god kommunikationsförmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift

• snabbt kan sätta dig in i nya verksamheter och nya frågor

Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.

Anställningsvillkor

Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Transportstyrelsen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.

Vill du veta mer?

Om du vill veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta:

Niklas Sjölén, stabschef, skatte- och avgiftsavdelningen, 010-495 60 10, niklas.sjolen@transportstyrelsen.se

Fackliga frågor

Jonas Maran, SACO, 010-495 62 53 

Anna Malmborg, ST, 010-495 72 05

Övrig information

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2013 via vår webbplats. Urval görs med stöd av urvalsfrågor som kommer automatiskt när du skickar in din ansökan genom vårt e-rekryteringssystem. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
60173 Norrköping

Jobbnummer
1513626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: