Kvalitetsansvarig inköpare
Skånska Byggvaror / Inköpar- och marknadsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skånska Byggvaror i Ängelholm,
Helsingborg,
Jönköping,
Örebro,
Solna eller i
hela Sverige I rollen som kvalitetsansvarig inköpare på Skånska Byggvaror kommer du direkt att bli en nyckelperson på ett bolag som befinner sig i en mycket spännande fas av sin resa. Som Inköpare med kvalitetsansvar kommer du att bli en del av inköpsteamet och nyckelperson för hela företagets kvalitetsarbete. Till dina ansvarsområden hör ett övergripande ansvar för kvalitetsarbete innefattande förbättringsarbeten mot såväl leverantör som speditör men även att verka som intern kravställare. Du kommunicerar med leverantörer i hela världen, skapar processer och rutiner samt har kontakt med relevanta myndigheter.
Som Kvalitetsansvarig inköpare ansvarar du för att kvalitén från våra leverantörer och speditörer upprätthålls. Du blir en nyckelperson och kommer agera som en brygga mellan verksamhetens olika avdelningar. Din primära uppgift är att säkerställa och ansvara för att Skånska Byggvarors produkter levereras till våra kunder på bästa möjliga sätt.
Du kommer bland annat:
• Driva ersättningsärenden gentemot leverantörer.
• Löpande inköpsarbete inom ramen för Inköpsstrategin
• Förbättra samt upprätta processer för löpande kvalitetsarbete
• Jobba med root cause analyser samt korrigerande åtgärder
• Implementera olika förbättringsförslag på åtgärder med kortast ROI
• Jobba med proaktivt kvalitetsarbete
För att lyckas i rollen ser vi att du är ambitiös, driven och resultatinriktad med en stor portion professionalism. Du arbetar strukturerat, målinriktat och kvalitativt. Som person är du noggrann, handlingskraftig och uppskattar att ta stort eget ansvar.
Du trivs med att arbeta självständigt och att driva ditt arbete framåt på egen hand. Du är orädd och skicklig på att organisera, dokumentera och brinner för kvalité och att arbetsprocesserna genomförs på rätt sätt. För att lyckas i tjänsten krävs även att du har hög integritet och tar stort ansvar för ditt arbete.
Vi tror att du som söker har
• Cirka 3-5 års arbetslivserfarenhet av inköpsarbete
• Tidigare erfarenhet från kvalitetsarbete avseende varor och tjänster från leverantör.
• Erfarenhet av att driva ersättningsärenden gentemot leverantör i systematisk form
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 14 butiker, tio i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2018-06-19ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkånska Byggvaror
AdressSkånska Byggvaror
KANONGATAN 13
25467 Helsingborg
KontorsadressKANONGATAN 13
Jobbnummer 4211701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.