Kvalificerad utredare

Bolagsverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
2011-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad utredare" (publicerad 2014-03-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket i Sundsvall, Umeå, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi registrerar företag och tar emot årsredovisningar. Hos oss kan du söka och köpa företagsfakta från våra register. Vi finns i Sundsvall - Norrlands huvudstad - och är drygt 500 anställda.
Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi vill inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda.
Bolagsverkets mål är att bland annat att det ska vara enkelt att starta och driva företag i Sverige. Vill du vara med och skapa förutsättningarna är det här jobbet för dig!
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med krav på flexibilitet och kompetens och med stora möjligheter att själv få påverka sin roll.

Publiceringsdatum
2011-09-09

Arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka med en utredare som har lång erfarenhet inom utrednings- och analysområdet.
Bolagsverket har fått en ny roll som utvecklingsansvarig myndighet för företag och företagande. Det tillsammans med all annan utveckling som verket driver och deltar i gör att vi måste säkerställa att utredningar tas om hand på ett effektivt sätt.
Du ansvarar för att genomföra utredningar och analyser samt se och analysera relationer, dra slutsatser och sätta in dem i ett större sammanhang. Detta arbete kan ske såväl av dig enskilt eller tillsammans med andra kompetenser. Du blir därmed en viktig spelare tillsammans med andra i arbetet med att förstärka kopplingen mellan utredningar, analyser och verksamhetsutveckling.
I arbetet har du många kontakter både internt och externt med verkets kunder, departement och andra myndigheter.

Kvalifikationer
Vi vill att du har några års erfarenhet av utredningsarbete inom statsförvaltningen. Du är en analytiskt orienterad samhällsvetare, jurist eller ekonom med inriktning mot exempelvis e-förvaltning, näringsliv eller tillväxt. Du har en forskarbakgrund och har goda kunskaper inom kvantitativ och kvalitativ metod. Du kan analysera relationer och dra slutsatser för att utifrån detta ge kvalificerade och väl avvägda rekommendationer. Vi ser gärna att du har arbetat med företagarfrågor eller tjänsteutveckling, exempelvis e-tjänster. Du har ett intresse för verksamhetsutveckling och nytänkande. Det är positivt om du arbetat i nätverk med andra myndigheter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har ett eget driv, tar ansvar för att din kompetens används och inte minst att du använder andras kompetens. Du trivs i en lärande organisation där pedagogiska egenskaper värdesätts. Du är kommunikativ och smidig i relationer och är van att föra en dialog och argumentera. Du tar eget ansvar och är nyfiken. Självklart är du mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-25
Läs mer om Bolagsverket på Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: 33/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Monica Grahn, 060-18 44 92

Facklig kontakt
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST, 060-18 40 00

Företag
Bolagsverket

Adress
Bolagsverket
85181 SUNDSVALL

Jobbnummer
1025728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket: