Kvalificerad redovisningsekonom till Sängjätten

SJR / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Om Verksamheten
Sängjätten grundades 1992 genom öppnandet av Sveriges första specialbutik för sängar på Backaplan i Göteborg. Sängjätten växer; kedjan består för närvarande av 20 helägda butiker med målet att vara 31 butiker mot årets slut. Sängjätten är en av Sveriges ledande leverantörer inom sängar och sovrum på den svenska marknaden och leds dagligen av Jasper Sundh (General Manager) och Gunilla Svensson (Finance Manager). Sedan juni 2016 ingårSängjätteni Beter Bed Holding gruppen. Beter Bed Holding NV är ett börsnoterat företag i Nederländerna som säljer sängar genom 1 188 butiker i 7 länder i Europa.

Publiceringsdatum
2018-04-12

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en Finance Assistant med potential att växa inom företaget. En person med god förståelse för redovisningsrutiner och finansiella processer. Vi söker dig som drivs av att ständigt uppnå förbättringar samt tar ansvar för utveckling och effektivisering av ekonomifunktionen.

Du kommer tillhöra en arbetsgrupp om tre personer och rapportera till finanschefen.

Som Finance Assistant kommer du framförallt arbeta med:

• -Redovisning
• -Bokslutsarbete
• -Månatlig rapportering enligt IFRS
• -Förbereda, säkerställa samt granska månadsrapporter

• -Budget- och prognosarbete
• -Analysarbete

• -Ge input i ekonomifrågor och ekonomiuppföljning

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom ekonomi och en bred kompetens inom redovisning samt är bra på att se helheten. Du är väl insatt i ekonomiska processer och regelverk samt har kunskap inom rapportering i enlighet med IFRS. Du är en van användare av affärssystem och har mycket goda kunskaper i Excel. Vidare är du flytande i engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Som person är du engagerad, flexibel och resultatorienterad. Du är inte rädd för att ta egna initiativ samt ser dig som en analytisk person med en prestigelös inställning, du hjälper gärna till där det behövs.

Du erbjuds
En spännande och utvecklande tjänst i ett internationellt och växande företag, där engagerade medarbetare skapar våra framgångar. Du erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete med möjlighet att på sikt ta ytterligare steg i din personliga karriär. Vi sitter i trevliga lokaler i Gårda, centrala Göteborg.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Sweden AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 23 april 2018. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Dahlin liza.dahlin@sjr.se 0766-471620

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4078059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: