Kvalificerad ramavtalsadministratör
Skl Kommentus AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skl Kommentus AB i Stockholm,
Storfors eller i
hela Sverige Ta chansen och var med på en spännande tillväxtresa. Drivs du av att skapa kvalitet och struktur och ge god service som ger mervärde för kunder, leverantörer och kollegor? Då är det här din chans!
Tjänsten
Som kvalificerad ramavtalsadministratör arbetar du koordinerande och administrativt genom hela ramavtalsprocessen. Du bidrar till att alla våra ramavtal förvaltas på bästa sätt med kundnytta och fokus på den goda affären. Som ramavtalsadministratör har du ett nära samarbete med kategori- och upphandlingsavdelningarna. Organisatoriskt tillhör du avdelningen Inköpsservice inom SKL Kommentus Inköpscentral.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Registrering, kontroll, uppdatering och publicering av uppgifter såsom leverantörsdata, avtalshandlingar och information om ramavtal
• Bevakning och uppdatering av pris- och produktdata såsom indexreglering av priser och uppdatering av sortimentslistor
• Administration av leverantörs- och underleverantörsförändringar samt företagsöverlåtelser
• Koordinering och uppföljning av avvikelsehantering i avtal/ramavtal
• Administrativa arbetsuppgifter såsom skanning, sekretesshantering och arkivering
Då avdelningens processer är under uppbyggnad är det viktigt att du är intresserad av att utveckla arbetet, ta dig an nya arbetsuppgifter och arbeta proaktivt för att hitta effektivare och bättre arbetssätt.
Publiceringsdatum2019-12-18Kvalifikationer• Gymnasial utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet
• God IT-vana och kunskap inom Officepaketet, meriterande med kunskap i något upphandlingssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
KvalifikationerVi söker dig som gillar att ge god service och är noggrann i din leverans. Du är ansvarstagande samtidigt som du tycker om att arbeta med andra, har integritet och ett gott omdöme. Meriterande är om du har en yrkeserfarenhet med sakkunskaper som du kan dra nytta av i din förvaltande roll, exempelvis inom kundkontakter, leverantörsdialog, inköp, administration med IT-baserat arbetssätt eller branscherfarenhet inom exempelvis teknik/fastighet/byggområdet eller inom möbelbranschen. Annan alternativ meriterande erfarenhet är systematisk kvalitetsuppföljning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt intresse för offentliga affärer, din servicekänsla och din inställning då det är avgörande för att nå goda resultat.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 19 januari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss:
Katariina Virkkunen (Rekryterande chef), 08-709 5973
Johanna Lagerberg (HR Generalist), 08-709 5999
Vi ser fram emot din ansökan!
Om SKL Kommentus
SKL Kommentus-koncernen består av fyra bolag och har ca 165 anställda med kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Inköpsservice är en taktisk, operativ och strategisk samarbetspartner för kunder och leverantörer genom hela inköpsprocessen. Avdelningen utvecklar och driver kundtjänst, ramavtalsadministration, uppföljnings- och revisionsverksamhet samt inköp inklusive DIS.
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan november 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkl Kommentus AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skl Kommentus AB (org.nr 556026-1900),
https://www.sklkommentus.se/om-oss/ Arbetsplats SKL Kommentus
Jobbnummer 5009428
Observera att sista ansökningsdag har passerat.