Kvalificerad Inköpare Till Sakab!
Adecco Sweden AB, Örebro / Inköpar- och marknadsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Örebro i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Sakab är Sveriges ledande miljöföretag inom giftfri återvinning av avfall. Vi erbjuder industri och samhälle kompletta lösningar för att ta hand om farligt avfall och förorenade markområden. Sakab med huvudkontor i Norrtorp, Kumla kommun, omsatte 2011 453 miljoner kronor och företaget har 150 anställda. Sakab ingår i Ekokem-koncernen. Du hittar mer information på
www.sakab.se.Är du en affärsmässig och erfaren inköpare som trivs att arbeta med upphandlingar och leverantörsutveckling? Då har Adecco tjänsten för dig! Till Sakabs anläggning i Norrtorp söker vi nu en kvalificerad inköpare. Uppdraget påbörjas omgående och beräknas pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning och övertag av kunden.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som kvalificerad inköpare får du en viktig roll i att planera, genomföra och följa upp enskilda upphandlingar med leverantörer i nära samarbete med verksamheten. Rollen är i hög grad operativ och arbetet styrs övergripande av gemensamt överenskomna handlingsplaner och mål, samt företagets riktlinjer och processer för inköp. Befattningen innefattar alla typer av inköp, tjänster såväl som produkter, för både produktion och administration. Du har en stödjande roll gentemot verksamheten men är samtidigt proaktiv genom att föreslå förbättringar eller alternativa upplägg, vilka kan bidra till ökad konkurrenskraft för företaget. Då Sakab ingår i den finländska Ekokem-koncernen kan en del upphandlingar genomföras i nära samarbete med den finländska organisationen.
Du rapporterar till företagets ekonomichef och samarbetar nära med övrig inköpsfunktion.
Vem trivs här?
Har du flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete, gärna från industrimiljö, kommer du att trivas hos oss! Vidare har du god förhandlingsvana och förmåga att utarbeta och utvärdera avtal. Erfarenhet av entreprenad- samt tjänsteupphandlingar, högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/inköp alternativt SILF-certifiering är meriterande. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid din kommersiella förmåga och affärsmässighet. Vi ser att du har förmåga att vårda och utveckla leverantörsrelationer, samtidigt som du har hög integritet och professionalism. Vi förväntar oss att du är driven, resultatorienterad och självgående. Vidare värdesätter vi hög samarbetsförmåga med interna och externa parter, samt förmåga att kommunicera med din omgivning på ett förtroendefullt sätt. Vi ser att du har en analytisk förmåga med intresse för både helheten och detaljerna.
Sök redan idag!
Denna inhyrning startar omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån, eller skickar den till
mikael.lofstrand@adecco.se . Alt söker du via denna länk:
http://www.adecco.se/sv-SE/soker_du_jobb/Pages/platsannons.aspx?adid=1626862 Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Mikael Löfstrand, 019-760 71 09
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Publiceringsdatum2012-10-04Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
mikael.lofstrand@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB, Örebro
AdressAdecco Sweden AB, Örebro
70230 ÖREBRO
KontorsadressGustavsviksvägen 7
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
orebro@adecco.se Jobbnummer 1357583
Observera att sista ansökningsdag har passerat.