Kvalificerad handläggare för verksamhetsstyrning

Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli i Stockholm

Åklagarmyndigheten är en fristående myndighet under regeringen med ca 1200 anställda. Riksåklagaren är högste chef för åklagarväsendet och utövar tillsyn över åklagarverksamheten. Åklagaren har en central roll i brottsbekämpningen. Åklagarens uppgift är att leda brottsutredningar, att besluta om åtal och att driva brottmålsprocesser.
Planeringsavdelningen ansvarar för samordning av budgetunderlaget, utveckling och samordning av myndighetsstyrningen, verksamhetsplaneringen, årsredovisningen samt den interna uppföljningen. Avdelningen ansvarar vidare för den samlade rapporteringen till verksledningen.
I arbetsuppgifterna ingår att
• utveckla Åklagarmyndighetens interna verksamhetsstyrning och uppföljning
• samordna arbetet med integrerad verksamhetsstyrning, vilket inbegriper verksamhetsplanering, internbudget och bemanning.
• följa upp och analysera verksamheten, samt att ta fram beslutsunderlag.
• vara delaktig i utvecklingen av myndighetens interna kontroll och styrning
• stödja övriga medarbetare i organisationen i deras arbete med planering och uppföljning.
Vi söker dig som har akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning och flera års relevant arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har erfarenhet och kunskap om verksamhetsstyrning och uppföljning i offentlig förvaltning, gärna från statlig myndighet och/eller regeringskansliet. Du ska ha erfarenhet av och intresse för frågor kring metodutveckling. Meriterande är erfarenhet av och kunskap för att utveckla processer med fokus på risk och kvalitet inom offentlig förvaltning. Meriterande är även goda kunskaper om rättsväsendet.
Befattningen förutsätter ett självständigt och strukturerat arbetssätt där du samordnar flera parallella processer samtidigt. Som person är du drivande och slutför dina uppgifter i tid och med god kvalitet i en miljö där tempot tidvis är högt. God analysförmåga liksom en väl utvecklad kommunikations- och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper för att du ska lyckas i ditt arbete och uppnå fastställda mål och förväntningar på verksamheten.
Anställningen är tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av Planeringsdirektör Petra von Schmalensee 08-453 66 53 och om anställningsförhållandena i övrigt av biträdande personaldirektören Anders Kjellman 08-453 66 25.
Fackliga företrädare på Åklagarmyndigheten är Eva Nemec, Jusek och Robert Nuse, ST. Du når dem på 08-453 66 00.
Välkommen med din ansökan

Publiceringsdatum
2010-02-02

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-06
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anders Kjellman, 08-453 66 25, 070-589 66 67
Petra von Schmalensee, 08-453 66 53

Företag
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Adress
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli
Box 5553
11485 Stockholm

Jobbnummer
578688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli: