Kvalificerad handläggare för avtalsuppföljning och inköpssupport

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Upphandlingsenheten har en tvärfunktionell strategisk roll och därmed stor inverkan på kommunens ekonomi. Målet för enheten är att göra goda affärer för hela kommunen/koncernen. Inom enheten pågår ett ständigt förbättringsarbete enligt "LEAN modell" i syfte att kvalitetssäkra upphandlingsprocessen och förenkla administrationen.

Upphandlingsenheten är en spännande och energifylld arbetsplats med nya utmaningar varje dag. En viktig del i vårt arbete tillsammans är att alla känner sig delaktiga och arbetar mot samma målsättningar.

Kommunens upphandlingsvolym är c:a 1 miljard för drift och 0,5 miljard på investeringssidan. Upphandlingsenheten är organiserad inom den centrala Ekonomiavdelningen och består för närvarande av en upphandlingschef, fyra upphandlingsprojektledare, en måltidskonsulent och en kostassistent. Upphandlingsenheten använder e-Avrop som är ett digitalt upphandlingssystem.

Publiceringsdatum
2016-03-07

Arbetsuppgifter
Tjänsten som är nyinrättad är delad. Huvuddelen av tjänsten utgörs av systematisk uppföljning av vissa utsedda avtal, men även uppföljning som direkt följd av avvikelser/fel. Utöver detta ingår uppföljning av frekventa direktupphandlingar, där målen är ökad avtalsprecision och förbättrad avtalstrohet.

Uppföljningsarbetet ska vara ett internt stöd och sker normalt tillsammans med upphandlingsprojektledarna som förvaltar alla sina respektive avtal, samt som ett stöd till produktionen/verksamheterna. Uppföljningsarbetet ska syfta till ökad affärsnytta såväl som intern verksamhets- och leverantörsutveckling.

Den andra delen handlar om stöd till produktionen/verksamheterna vid ramavtalsavrop och s.k. förnyad konkurrens, och direktupphandlingar, företrädesvis via utsedda inköpssamordnare. Dessa uppgifter delas med alla upphandlingsprojektledarna.

Företagsseminarier och utbildningsaktiviter är också naturliga delar av tjänsten, vilket också delas med upphandlingsprojektledarna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom juridik/ekonomi eller annan bakgrund som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av leverans/kvalitet/leverantörsuppföljning
• grundläggande kunskap om offentlig upphandlingslagstiftning
• god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt

För att lyckas i rollen måste du vara självgående, analytisk, strukturerad och ansvarsfull. Den vi söker måste ha "skinn på näsan" och ett eget driv som bidrar till helhetssyn och koncernnytta. Du måste ha förmåga att kunna förhandla med leverantörer och samverka med olika befattningshavare inom den interna produktionen/verksamheten.

Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har hög social kompetens, är förtroendeskapande och är duktig på att bygga upp och underhålla interna och externa nätverk.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-704 704.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-06-01 Startdatum kan diskuteras.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-01
Ange följande referens när du ansöker: C5230
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Kindeborg, Upphandlingschef 0155- 24 89 81

Facklig kontakt
Per Norrhäll, Ordförande Vision 0155-24 84 70
Barbro Netterstedt-Lustig, Ordförande SACO 073-662 22 21

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun - Centrala funktionen
Stora Torget 1, 611 83 Nyköping
61183 Nyköping

Kontorsadress
Stora Torget 1 61183 Nyköping

Jobbnummer
2711008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: